۱۵ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قشم به مشهد مقدس اعزام شدند

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم از اعزام ۱۵ دانش آموز در پایه های نهم، دهم و یازدهم تحت پوشش این نهاد در قالب طرح اردوهای تابستانی به مشهد مقدس خبر داد.

رضا تارک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اعزام این تعداد دانش آموز در دهه امامت و ولایت و در قالب اردوهای زیارتی و تربیتی با هدف ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان، ارتقاء روحیه نشاط و شادکامی و تعمیق باورهای دینی آنان انجام شده است.

وی ادامه داد: این نخستین برنامه اردوی زیارتی دانش آموزان قشمی به مشهد مقدس است که بعد از دو سال وقفه به علت محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا همراه با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی برای آنان در اردوگاه ثامن الائمه (ع) برگزار می‌شود.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: در تابستان امسال برای اعزام سه کاروان دانش آموزی برای زیارت مشهد مقدس به صورت متمرکز از مرکز استان برنامه ریزی شده است.

تارک با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۲۲۱ دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان قشم قرار دارند، گفت:  امسال ۱۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم معدل های ۱۸ به بالا را کسب کرده اند.

وی اضافه کرد: برای اعزام این دانش آموزی به مشهد مقدس تمامی ملزومات و امکانات سفر از جمله اسکان، تغذیه و نظایر آن از سوی کمیته امداد تامین شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha