اولویت اشتغال در واحدهای تولیدی کردستان باید با جوانان بومی باشد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: اولویت اشتغال در واحدهای تولیدی استان باید با جوانان و نیروی کار بومی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: بانک های استان براساس منابع مالی که در اختیار دارند تلاش می کنند با پرداخت تسهیلات لازم به حوزه تولید و اشتغال استان کمک کنند. 

 وی اضافه کرد: اگر انتقادی هم به نحوه فعالیت و عملکرد بانک های استان وارد می شود به منظور تلاش و همت بیشتر آنها در راستای پرداخت تسهیلات مورد نیاز به واحدهای تولیدی است. 

استاندار کردستان یادآور شد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از کارگروه‌های تاثیرگذار در تسهیل تولید و اشتغالزایی در استان است لذا همه دستگاه های اجرایی و بانک ها موظف به اجرای مصوبات آن هستند. 

زارعی کوشا پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به واحدهای معرفی شده به بانک‌ها را فرصتی کم نظیر خواند و گفت: مهلت استفاده از این تسهیلات در قانون تا پایان تیرماه سال‌جاری است و همه مدیران باید برای جذب کامل این اعتبارات همت کنند.

وی تاکید کرد: برای اینکه طرح های معرفی شده به بانک ها در کمترین زمان ممکن تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند می طلبد در جلسات کمیته‌های فنی همه جوانب این طرح ها سنجیده و مورد بررسی قرار گیرد. 

 استاندار کردستان بار دیگر در این جلسه هم به ملاک انتخاب مدیران برای تصدی پُست‌ها اشاره کرد و گفت: ما در انتخاب مدیران، بومی بودن و غیر بومی بودن را مد نظر قرار نمی‌دهیم بلکه توانمندی و کارآمدی آنها ملاک است. 

زارعی کوشا تاکید کرد: ولی در رابطه با اشتغال نیروها در واحدهای تولیدی اولویت باید با جوانان و نیروی کار بومی استان باشد. 

 در این جلسه اعلام شد تاکنون ۲ هزار ۲۴۰ طرح در استان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۶۹۰ طرح با ارزش ۵۵۷ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha