۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84824296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲ هزار مورد بازرسی از نانوایی‌های استان اردبیل انجام شد

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات و تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها، از انجام ۱۲ هزار و ۳۰۱ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان در این استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رامین صادقی روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان و مدیریت، هدایت و تصمیم‌گیری چگونگی اصلاح کیفیت گندم، آرد و نان گفت: از اوایل تیرماه امسال واحدهای نانوایی شهرستان اردبیل با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به صورت مستمر رصد و تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات ناشی از ایجاد صف‌های طویل در نانوایی‌ها، طی جلساتی اتخاذ و اجرا گردید.

وی افزود: در این راستا تعداد ۷۰ واحد نانوایی لواش‌پز در نقاط پرتردد شهر اردبیل به صورت کشیک انتخاب شد و سهمیه آرد آنها افزایش یافت و علاوه بر سهمیه روزانه در مجموع چهار هزار و ۱۰۰ کیسه به سهمیه آرد واحدهای کشیک اضافه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر این ساعات پخت این واحدهای نانوایی تا ساعت ۲۳ شب تعیین گردید و هم‌اکنون نیز فعالیت واحدهای مذکور هر روز صبح از سوی بازرسان محل کنترل و نظارت می‌شود.

وی اضافه کرد: از یک هفته مانده به عید سعید قربان تا ۲۵ تیرماه هم به تعداد ۲۱۸ هزار  قرص نان لواش در ۲۲ واحد نانوایی در وقت فوق‌العاده شبانه تولید شد و پس از بسته‌بندی در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر و از جمله در چهار میدان فاطمیون، وحدت، ایثار و میدان فرهنگ کارشناسان) برای رفاه حال شهروندان بین مصرف‌کنندگان توزیع گردید.

صادقی تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای نانوایی با استفاده از تمام توان و به‌کارگیری نیروهای دستگاه‌های همکار از جمله اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و سایر بخش و حوزه‌های سازمان صمت، قطع موقت سهمیه به علت تخلفات مکرر ۶۰ مورد، ۷۷ مورد تعدیل و کسر از سهمیه و افزایش همزمان در محل به واحد نانوایی همجوار را از دیگر اقدامات این سازمان برای بهبود وضعیت نان در استان  اردبیل برشمرد.

وی ادامه داد: در مجموع از اول فروردین تا سی و یکم خرداد (در مدت زمان سه ماهه) در جریان بازرسی‌ها ۹۹۰ مورد پرونده تخلف صنفی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با بیشترین تعداد و نوع تخلف، ۳۲۹ مورد کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه ۱۹۱ مورد و گران‌فروشی ۱۰۰ مورد تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان اردبیل ارسال شد.

بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد نانوایی سهمیه‌پز و ۷۳۷ واحد نیمه یارانه‌ای در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha