۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84824333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد سرانه عمومی کردستان پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: درآمد سرانه عمومی کردستان پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است و این معضل بزرگی است که باید رفع شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر روز یکشنبه در نشست صمیمی با مدیران تشکل‌ها و موسسات غیردولتی تحت حمایت بهزیستی کردستان با بیان اینکه درسفر اخیر رییس جمهور  ۱۶هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان مصوب شد، اظهار داشت: این میزان اعتبار برای بازه زمانی امسال و سال آینده و همچنین چند پروژه بلند مدت که تا سال ۱۴۰۳ طول می‌کشد مصوب شده است.

وی افزود: هم اکنون درآمد سرانه عمومی کردستان از نصف میانگین کشوری پایین‌تر است و این یعنی فقر عمومی در استان جاری بوده و باید برای رفع آن تلاش‌ کرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: در این استان فرصت‌های زیادی از دست رفته است امروز نوبت ماست که وقت بگذاریم، ضعف ها را ببینم و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: پروژهای زمین مانده و زمان‌دار این استان زیاد است از جمله آن می توان به تالار فرهنگ و فرودگاه سقز اشاره کرد،که باید وقت بگذاریم و پیگیری کنیم، البته استان آنقدر ظرفیت دارد که بتوانیم در رفع مشکلات از آن بهره ببریم.

فرهنگ بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران در کردستان تقویت شود

زارعی کوشا ادامه داد: شان و جایگاه کردستان در مسائل مختلف بیش از این است که الان وجود دارد، فرصت‌هایی برای استان از بین رفته و محرومیت‌هایی بدلایل مختلف بر این استان عارض و موجب شده با جایگاه واقعی خود فاصله بگیرد.

وی افزود: در استان کردستان با وضعیتی مواجه هستیم که رنجیروار به هم پیوند خورده‌اند و ریشه اصلی مشکلات نبود اشتغال و بیکاری است که قطعا با کمک خیرین، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می توان بر این مشکلات فائق آمد.

استاندار کردستان یادآور شد: سیستم مدیریتی و کارگزاری ما در استان به گونه ای است که خیلی راه برای ورود خیرین و سرمایه‌گذاران باز نیست، لذا باید،تلاش شود فرهنگ بهره مندی از این ظرفیت‌ها در استان تقویت شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: تا زمانی که دغدغه در مدیران دستگاههای اجرایی‌، کارکنان و غیره وجود نداشته باشد و همه احساس‌مسوولیت نکنند نمی توان به رفع مشکلات امیدوار بود.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما اشتغال و سرمایه‌گذاری است یادآور شد: تمام موارد و مشکلاتی که در حوزه های مختلف در این جلسه مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد،البته قول نمی دهیم که چندماهه و یکساله رفع شد،اما شرایط را تسهیل کرده و ارتباطات را بیشتر خواهیم کرد.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان تشکل‌ها و موسسات غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و استاندار قول پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات را داد.

از ۲۵تا ۳۱تیر با عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha