۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84824525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به ۳هزار و ۸۰۰ تن رسید

شهرکرد– ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهامحال و بختیاری گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم از اول تیرماه تاکنون در استان بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن گندم  خریداری شده است.

نعمت‌الله تقی‌زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهای کل گندم خریداری شده در استان بیش از ۴۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فهرست پرداخت  ۲۴میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال  به بانک ارائه شده که به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با تاکید به اینکه از اواخر تیرماه پرداخت بهای گندم کشاورزان به روز خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در شهرستان‌های گرمسیری استان از جمله لردگان و خانمیرزا زودتر آغاز شد، بیشترین میزان خرید گندم در لردگان ،خانمیرزا و شهرکرد بوده است.

وی گفت: برای خرید گندم کشاورزان ۱۶ مرکز خرید پیش‌بینی شده که از این تعداد یک مرکز دولتی و چهار کارخانه آرد و ۱۱ مرکز اتحادیه تعاون روستایی است.

تقی‌زاده افزود: امسال گندم به قیمت هر کیلوگرم گندم با اُفت 1.4(یک و چهار) به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰تومان و جایزه تحویل گندم نیز به مبلغ یک هزار تومان و سرجمع ۱۱هزار و ۵۰۰تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

به  گفته وی، پارسال ۱۷هزار و ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

وی از اجرای طرح خرید گندم مازاد پارسال کشاورزان از ابتدای سالجاری خبر داد و گفت: در این طرح نیز سه هزار و ۴۲۶ تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شد که بهای کل گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان پرداخت شد. 

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار این مازد گندم  آبی و ۳۸هزار هکتار گندم دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha