۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84801952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری  آغاز شد

شهرکرد - ایرنا- مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم در مناطق گرمسیر استان، گفت: خرید تضمینی گندم در ۱۶ مرکز در سطح استان آغاز شد.

نعمت‌الله تقی‌زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان پیش‌بینی شده که در صورت نیاز ،تعداد این مراکز در زمان خرید گندم افزایش خواهد یافت و از این تعداد مراکز یک مرکز دولتی سیلوی شهید استکی، چهار کاخانه آردسازی و ۱۱ مرکز اتحادیه تعاون روستایی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می‌شود و ثبت نام کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهادکشاورزی استان ضروری است،گفت: خرید تضمینی گندم براساس معرفی‌نامه صادر شده گندم کشاورزان انجام می‌شود.

تقی‌زاده افزود: در این طرح قیمت هر کیلوگرم گندم با متوسط افت به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و جایزه تحویل گندم به مبلغ یک‌هزار تومان و سرجمع ۱۱هزار و ۵۰۰تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پول گندم خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان به کشاورزان پرداخت می‌شود، افزود: پارسال بیش از ۱۷هزار و  ۶۰۰  تن گندم کشاورزان استان خریداری و ذخیره‌سازی شد که پیش‌بینی می‌شود، خرید گندم در استان در سالجاری به ۳۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

به گفته وی، خرید تضمینی گندم تا آخر شهریورماه ادامه دارد و ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان به توجه به قرارداد منعقد شده با کارخانجات آرد تا ۱۰۰ هزار تن ظرفیت وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت ذخیره گندم انبارهای شرکت غله و استان مطلوب و بالاتر از میانگین کشوری است و مشکلی در تهیه آرد وجود ندارد و کارخانجات آرد با توجه به ظرفیتی که دارند، فعالیت می‌کنند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: برای مصرف و ذخیره‌سازی گندم در استان هم‌اکنون از استان‌های خوزستان و فارس برای استان گندم حمل می‌شود.

به گزارش  ایرنا، سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha