۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84824660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج گرمای حاکم بر ایلام تداوم دارد

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 84824660
موج گرمای حاکم بر ایلام تداوم دارد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی استان گفت: موج گرمای هوا از فردا تقویت می شود و تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.

ساسان رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از فردا موج گرما حدود یک درجه افزایش می یابد و این موج در برخی نقاط استان تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دمای هوا در نقاط سردسیر و کوهستانی بین ۳۹ تا ۴۰ درجه سانتیگراد و مناطق گرمسیر نیز بین ۴۹ تا ۵۲ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رستمی یادآور شد: موج گرما موجب افزایش مصرف حامل های انرژی و خطر گرمازدگی می شود و به علت وجود وزش باد و گرمای هوا احتمال بروز آتش سوزی در عرصه های طبیعی و اراضی کشاورزی دور از ذهن نیست.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: شهرستان دهلران به علت افزایش دمای هوا در زمره سه شهر گرم کشور قرار دارد.

وی در مورد گرد و غبار نیز توضیح داد: باتوجه به وزش باد شدید در منطقه احتمال شکل گیری توده گرد و غبار در بیابان های عراق و سوریه و نفوذ آن به نوار مرزی استان ایلام طی امروز و روزهای آینده  وجود دارد.

وی ادامه داد: این توده در صورت نفوذ به استان از غلظت بالایی برخوردار نیست ولی تا حدودی باعث کاهش افت کیفی هوا و دید افقی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha