۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84824768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروان شادی غدیر در خلخال به راه افتاد

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84824768
کاروان شادی غدیر در خلخال به راه افتاد

اردبیل_ایرنا_ بمناسبت گرامیداشت سالروز عید سعید غدیر خم کاروان شادی و زیارتی غدیر از این شهر راهی بقعه امامزاده سید دانیال (ع) به راه افتاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رویا کاظمی امروز روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کاروان شادی و زیارتی غدیر و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: کاروان شادی امروز که با استقبال گرم اهالی مومن و ولایی شهر خلخال برگزار شد، با تجمع مردم عاشق اهل بیت عصمت و ولایت (ع) در میدان و پارک چمران آغاز و پس از پیمودن مسیر سه کیلومتری شهر تا محل بقعه امامزاده سید دانیال (ع) در حوالی روستای خانقاه سادات ابتدا به سلام ،ادای احترام و زیارت امامزاده رفته و سپس در مراسم ویژه گرامیداشت سالروز عید غدیر خم شرکت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال اضافه کرد: در این مراسم که به همت این اداره و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال و با حضور جمعی از اهالی خلخال برگزار شد، برنامه های متنوعی اجرا و از میهمانان جشن غدیر پذیرایی شد .

کاروان شادی غدیر در خلخال به راه افتاد

در مراسم امروز کاروان شادی غدیر که با حضور امام جمعه، فرماندار، روحانیون وجمع کثیری از مردم خلخال برگزار شد، حجت‌الاسلام عابدی از روحانیون این شهرستان در سخنانی به بیان اهمیت واقعه غدیر پرداخته و اظهار کرد: دشمنان اسلام همواره از بدو شکل گیری واقعه غدیر در تلاش برای سرپوش گذاشتن به این واقعه مهم و سرنوشت ساز مسلمین بوده ولی این واقعه هرگز از دیده‌ها پنهان نماند.

وی اظهار کرد: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

حجت الاسلام عابدی گفت: این معرفی بنا به دستور خدا در آیه تبلیغ بود و این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است.

او اظهار داشت :پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می‌گفت: «امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.»

 این مبلغ اسلامی بیان داشت: معصومان به حدیث غدیر استناد کرده‌اند و شاعران بسیاری از دوران امام علی(ع) درباره آن شعر سروده‌اند و از مهم‌ترین آثار درباره این واقعه، کتاب الغدیر از علامه امینی است.

کاروان شادی غدیر در خلخال به راه افتاد

بمناسبت گرامیداشت سالروز عید غدیر خم طی شب گذشته و پیش از ظهر امروز جشن های متعدد مردمی در سطح مساجد، بقاع متبرکه ، امامزادگان و معابر عمومی شهر خلخال و مناطق تابعه این شهرستان برگزار و مردم از سادات هدیه گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha