۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 2109
کد خبر: 84825336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: هنرمندان به تقویت فرهنگی کردستان کمک کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: رسالت هنرمندان استان این است که به تغییر مثبت نگاه به استان از امنیتی به فرهنگی کمک کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه دوشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره، بر لزوم تغییر نگاه به استان از امنیتی به فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: زبان طنز، ابزار خوبی برای تقویت فرهنگی استان در بخش های مختلف است و باید از آن به بهترین شیوه بهره برد.

وی با بیان اینکه زبان طنز یکی از جدی‌ترین ابزارهای اصلاح اجتماعی است، افزود: جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی تاثیر بسزایی در معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان دارد.

استاندار کردستان اضافه کرد: کردستان بیش از هر چیز دیگری با هنر و هنرمندان فاخر خود شناخته شده است و باید از این ظرفیت، برای معرفی هر چه بیشتر استان استفاده کرد.

زارعی کوشا یادآور شد: بیان طنز گویاترین زبان برای بیان نارسایی‌ها و  مشکلات اجتماعی است که می تواند به اصلاح مسائل جامعه کمک کند.

هیات داوران این جشنواره نفرات برتر هر بخش را به شرح زیر اعلام کرد:

در بخش طراحی لباس، عمران مرادی و سیاوش جدیدی بخاطر "نمایش شانتاژ" از سنندج جایزه نقدی دریافت کردند و در طراحی دکور و صحنه هم سید مهرداد کاوسی حسینی از همدان جایزه نقدی نمایش‌ "مرغ باغ هپروت" را دریافت کرد.

در بخش موسیقی، مرتضی بختیاری به واسطه "نمایش قلی" تندیس و جایزه نقدی دریافت کرد و عنوان قابل تقدیر و دریافت جایزه نقدی به محمد بهراد و  مهران بیات  از ملایر،  در نمایش "بساوایی" رسید.

هیات داوران در طراحی پوستر و بروشور سامان رستمی را در نمایش "تیکی تاکا" شایسته دریافت تندیس دانستند و در بخش بازیگری زن، مهیا جباری بازیگر نمایش "بساوایی" دیپلم افتخار گرفت و پریسا شریفی هم بخاطر نمایش "سلاخی" قابل تقدیر شناخته شد.

هیات داوران در بخش بازیگری مرد نیز به شهرام صمدی نیا و حمیدرضا رضایی مجد هم لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کردند و در بخش نویسندگی نیز محمدسلیمی در نمایش "تیکی تاکا" لوح تقدیر جایزه نقدی دریافت کرد.

در بخش کارگردانی دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عمران مرادی از نمایش شانتاژ رسید و بهرام حاجی علی اکبری بخاطر نمایش بساوایی قابل تقدیر شناخته شد در بخش استنداپ کمدی هم هیات داوران تندیس رتبه برتر را به فرهاد ملوندی اهدا کردند و علی آذری، حسام مفاخری و پژمان اصلانی را قابل تقدیر دانستند.

پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیوانداره از ۲۵ تا ۲۸ تیرماه در شهرستان دیواندره و با حضور گروه‌های هنری از هفت استان کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha