۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84825391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی به ۷۸ هزار تن رسید

بجنورد-ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: گندمکاران این استان تاکنون ۱۳۰ هزار تن محصول برداشت کرده اند که ۷۸ هزار تن آن خرید تضمینی شده است

وحید صباغ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها؛ کشاورزان خراسان شمالی در سال زراعی جاری ۱۰۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز به سیلوهای دولتی تحویل خواهند داد، این در حالی است که در سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل داده شد.

به گفته وی؛ پیش بینی می شود در سال زراعی جاری تا بیش از ۱۸۷ هزار تن گندم از سطح اراضی استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۸ مرکز جمع‌آوری گندم در سطح استان دایر شده است و کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل سیلوها می دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط حساس جهانی در خصوص گندم از کشاورزان می خواهیم که این محصول استراتژیک و مهم را در راستای امنیت غذایی به مراکز خرید تحویل دهند.

 خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

کشاورزان این استان امسال در سطح ۴۷ هزار هکتار اراضی گندم آبی، ۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت کرده اند.

برداشت و خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از نیمه خردادماه آغاز می شود و بارندگی های خردادماه امسال امید زیادی را به کشاورزان این خطه داد که باعث افزایش عملکرد ۳۰ تا ۴۰ درصد اراضی دیم می شود.

 ۲۸ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان سازمان دهی شد و این مکان ها آماده تحویل گرفتن محصول کشاورزان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha