از برنامه روس‌ها برای ترانزیت کالا از مرز سرخس تا عزم دولت برای حذف موانع رونق اقتصادی

استان‌ها- ایرنا- خبرنگاران ایرنا در استان‌ها امروز (۲۸ تیرماه) ضمن انعکاس رویدادها، سوژه‌های متنوعی را پیگیری کردند که از مهمترین آنها می‌توان به مرگ اراضی کشاورزی گلستان، نگاه کنسرسیوم روسی به ترانزیت کالا از سرخس و حمایت جهاد کشاورزی از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان، اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا برای تولید خبر، مصاحبه و گزارش خبری و تحلیلی، موضوعات مختلفی را دستمایه قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

تاکنون ۲۸ استان میزبان سفرهای استانی رییس جمهور و هیات همراه بوده اند و استان مرکزی از معدود مقاصد باقی مانده در دور نخست این سفرهاست.

امروز گزارش هایی از مرکز اراک در زمینه مطالبات مردم استان از دولت سیزدهم منتشر شد که در دو پیوند سربازان جبهه اقتصادی در استان مرکزی از دولت سیزدهم حمایت می‌خواهند و انتظارات فعالان بخش کشاورزی استان مرکزی از رئیس جمهور در دسترس است.

از برنامه روس‌ها برای ترانزیت کالا از مرز سرخس تا عزم دولت برای حذف موانع رونق اقتصادی

مرکز یاسوج هم در گزارشی به وضعیت کارخانه قند این شهر به عنوان موضوع یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است که تحت عنوان نخستین کارخانه کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بر می‌گردد؟ منتشر شده است. 

کارخانه قند یاسوج نخستین واحد صنعتی مدرن کهگیلویه و بویراحمد با سابقه ای بیش از نیم قرن فعالیت است که در چند سال گذشته راکد بود، اما اکنون با برنامه‌ریزی‌های دولت و واگذاری آن به ستاد اجرایی فرمان امام تلاش می شود به چرخه تولید برگردد. 

مرگ خاموش اراضی کشاورزی گلستان؛ بلای تغییر کاربری ادامه دارد تیتر گزارش دفتر ایرنا در گنبد کاووس است که در مقدمه آن آمده است: افزایش روزافزون قیمت زمین در شهرهای بزرگ، رغبت خرید ملک در حاشیه شهر و خارج از محدوده طرح‌های هادی روستایی را در گلستان افزایش داده به طوری که با سکه کردن کسب و کار فروشندگان، مرگ خاموش اراضی کشاورزی را رقم زده است.

از مردم زلزله‌زده سایه‌خوش چه خبر؟ مرکز بندرعباس در باره این سوژه گزارشی با عنوان زلزله سایه‌خوش بندر لنگه / امید مردم برای روزهای بهتر تهیه و منتشر کرده است. در ابتدای گزارش می خوانیم: روز وقوع زمین‌لرزه برای تهیه گزارش به روستای سایه‌خوش در ۹۶ کیلومتری غرب بندرلنگه رفته بودیم، آن روز دختر بچه‌ای به نام مریم زیر آفتاب سوزان و نزدیک چادر اسکان موقت گام برمی‌داشت و لبخندی برلب داشت که حکایت از خوشحالی‌اش از حضور امدادگران بود.

طرح استاد - شاگردی، نسخه‌ کارگشا اما کمتر شناخته شده، زخم کنده‌کاری شرکت‌های خدمات‌رسان بر پیکره طرح هادی، دستکاری در طبیعت با غذارسانی به سگ‌های ولگرد و افزایش قابل تامل بهره‌وری دیم‌زارهای کشور با وجود خشکسالی  از دیگر گزارش های امروز مراکز استانی ایرناست. 

از برنامه روس‌ها برای ترانزیت کالا از مرز سرخس تا عزم دولت برای حذف موانع رونق اقتصادی

طی روزهای گذشته آمارهای مربوط به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورمان نگران کننده است. خبرنگاران ایرنا در استان‌ها تازه ترین وضعیت ابتلا به این ویروس و واکسیناسیون علیه آن در کشور را مورد بررسی قرار داده اند که برخی از تولیدات آنها به شرح زیر است: 

دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟

احتمال بازگشت وضعیت قرمز به لرستان در روزگار کج دار و مریز کرونایی

بستری های کرونا در ایلام به ۲۶ نفر افزایش یافت

تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در آذربایجان غربی سه رقمی شد

آمار بستری‌ها و سرپایی‌های کرونا در یزد سه برابر شد/ احتمال برگشت رنگ‌های نارنجی و قرمز

 استقبال از دُز چهارم واکسن کرونا در مازندران

مروری بر خبرهای برگزیده استانی 

یک کنسرسیوم انرژی روسی به دنبال ترانزیت تولیدات خود از مرز سرخس است، این خبر را حسن نوری زاده سرپرست فرمانداری سرخس اعلام کرد و به ایرنا گفت: نمایندگان یک کنسرسیوم فعال در حوزه انرژی روسیه به تازگی با سفر به شهرستان مرزی سرخس امکان ترانزیت محصولات خود از طریق مرز سرخس و خاک ایران را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

وی  افزود: نمایندگان این کنسرسیوم انرژی روسیه هفته گذشته با پرواز اختصاصی از طریق فرودگاه سرخس وارد منطقه شدند و با مسوولان محلی و بخش خصوصی سرخس دیدار کردند.

از برنامه روس‌ها برای ترانزیت کالا از مرز سرخس تا عزم دولت برای حذف موانع رونق اقتصادی

گرمای هوا و کاهش اکسیژن آب عوامل مرگ ماهیان در تالاب انزلی

طی روزهای اخیر اخبار و تصاویری از مرگ دسته جمعی ماهیان در تالاب انزلی منتشر شد که مسئولان علاوه بر تایید اخبار، گرمای هوا و کاهش میزان اکسیژن آب را عامل اصلی این اتفاق ناخوشایند می دانند.

عصر روز یکشنبه ۲۶ تیرماه فیلمی در رسانه های مجازی روستایی انزلی به اشتراک گذاشته شد که مرگ و میر بالای ماهیان در تالاب انزلی را به تصویر می کشید.

وزیرجهادکشاورزی کلنگ ساخت ١٠٠٢ واحد مسکونی را در زاهدان به زمین زد 

سیدجواد ساداتی نژاد امروز به سیستان و بلوچستان سفر کرده و بازدید از طرح های توسعه نخیلات، توسعه واحدهای مرغداری و قرنطینه نباتی مرزی در زاهدان و میرجاوه از دیگر برنامه های این سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی است.

وزیر کشاورزی در این سفر همچنین با بیان اینکه بخش خصوصی موتور توسعه است، گفت: به منظور توسعه نخلستان‌ها و باغات میوه‌های گرمسیری، آماده حمایت از فعالان اقتصادی این حوزه در سیستان و بلوچستان هستیم.

خبری هم از مرکز تبریز به نقل از پارسا گوهری دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار  منتشر شده است که که در جلسه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور سلامت مناطق کم برخوردار در تبریز، با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در سطح کشور وجود دارد، گفت: ۲۰ میلیون نفر در این محلات ساکن هستند.

در قم، سخنگوی دولت امروز در افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» شرکت کرد و در این رویداد گفت: برچیده شدن موانع اقتصاد در کنار تولید انبوه مسکن دو اولویت اصلی است و دولت سیزدهم تمام‌قد برای حذف موانع رونق اقتصادی موجود خواهد ایستاد تا مردم به عنوان میدان‌دار اصلی به جایگاه اصلی خود بازگردند.

علی بهادری جهرمی افزود: حذف امضاهای طلایی به عنوان یکی از ابزارهای غیراصولی برخی مدیران دولتی، با هدف ایجاد عدالت و برابری در ایجاد فرصت های شغلی و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در مسیر مردمی سازی اقتصاد بوده‌است.

مرز میلک پس از ۲۰ روز بازگشایی شد، افزایش برداشت کلزا در قزوین با وجود کاهش سطح زیر کشت، اولین بوستان ویژه جانبازان و معلولان استان در دامغان ایجاد شد، برخی از دیگر اخبار برگزیده امروز است. 

نمایشگاه نقاشی بلوط در کرمانشاه هم عنوان یک فیلم دیدنی از کرمانشاه است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha