۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84827721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتمان وحدت جدی‌تر از سابق در جامعه اسلامی مطرح شود

سنندج- ایرنا- نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دستیابی به وحدت عملی، باید گفتمان آن در جامعه اسلامی جدی‌تر از گذشته مطرح شده و چهره‌های سرشناس در زمینه ترویج اتحاد معرفی شوند.

بهزاد رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتباط بیشتر بین علمای اهل سنت و تشیع، معرفی ظرفیت‌ها و چهره‌های منادی وحدت و کسانی که در این راه تلاش کرده‌اند، تاثیر بسیار زیادی در محقق شدن وحدت واقعی دارد.

وی بر لزوم معرفی افکار و اندیشه‌های مروجان وحدت اسلامی در منطقه تاکید و اضافه کرد: اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی، قدم بزرگی از سوی علمای اهل سنت و تشیع برای حفظ وحدت دارد و این نشست قطعا نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برگزاری این اجلاسیه، می تواند در نزدیک‌تر شدن افکار و اندیشه‌های مذاهب اسلامی و تحقق وحدت عملی بسیار موثر باشد.

رحیمی خواستار ادامه برگزاری چنین اجلاسیه هایی شد و افزود: طبق توصیه دین اسلام و امامین انقلاب، همه باید در راستای تحقق وحدت عملی گام برداریم و در راستای نزدیک شدن اشتراکات مذهبی و دینی تلاش کنیم.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق در اردوگاه امام علی(ع) سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha