۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84828242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روشنفکران جامعه زمینه ساز اتحاد بیشتر مسلمانان باشند

سنندج- ایرنا- محقق علوم شرعی از اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: روشنفکران و اندیشمندان جامعه باید زمینه اتحاد بیشتر مسلمانان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، سروت محمد مراد روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، اظهار داشت: صاحب‌نظران و روشنفکران جامعه هم می توانند عامل ایجاد وحدت در جامعه باشند و هم اینکه برعکس باعث تفرقه و نزاع شوند که امیداریم جزو افرادی باشیم که زمینه اتحاد بیشتر را فراهم کنیم.

وی افزود: ‌پیشینیان ما کسانی بودند که دین اسلام را حفظ کرده و به دست ما رساندند اما امروز دین ما در جاهایی با درد و مصیبت همراه شده که ناشی از تفرقه و نزاع است.

محقق علوم شرعی از اربیل اضافه کرد: ما باید ریشه این درد و مصیبت‌ها را پیدا کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

وی عدم التزام به کتاب و سنت، دنیاپرستی، تلاش برای مقام و منسب را از جمله مصائب امت اسلام دانست و گفت: علاج این مصائب و مشکلات تمسک به کتاب و سنت است و غیر از آن هر شیوه ای قابل خطا است.

سروت محمد مراد افزود: علما و حکما با برگزاری چنین اجلاسیه هایی مسلمانان را به وحدت بیشتر سوق داده و از مکر دشمنان آگاه کنند.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج برگزار شد.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha