اسلام آئین باهم زیستن و ایجاد اتحاد است

سنندج- ایرنا- مسوول اتحادیه علما و رییس کمیته فتوا اقلیم کردستان عراق گفت: دین مبین اسلام، آئین باهم زیستن و عامل اتحاد و همدلی بین انسان ها است.

به گزارش ایرنا، ماموستا عرفان رشید شریف روز چهارشنبه در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: امیدواریم برگزاری چنین اجلاسیه ای بتواند در راه موفقیت جامعه اسلامی تاثیر بسزایی بگذارد چراکه هدف آیین اسلام رسیدن به آرمان ها اسلامی در جامعه است. 

وی با اشاره به اینکه  در آیات متعددی در قرآن کریم بر برادری و همبستگی امت تاکید شده است، اضافه کرد: امیدواریم اهداف برگزاری این کنگره منجر به از بین رفتن تفرقه و  سبب برادری و باهم زیستن در کمال صلح و آسایش و برجستە کردن دستورات قرآن و سنت پیامبر اسلام (ص) در جامعە انسانی و بخصوص اسلامی شود. 

مسوول اتحادیه علما و رییس کمیته فتوای اقلیم کردستان عراق افزود: هیچ شکی در این نیست کە دین مبین اسلام، آئین باهم زیستن  و متحدکنندەی همه انسان ها باهم است. 

ماموستا رشیدشریف ادامه داد: تمامی عالمان دین اسلام هرکدام بە روشی تا حدودی مستقل از روی اصول فقهی تفسیری نوشتە اند و با این کار هرکدام جمعی از مسلمانان را بە خود وابستە کردە اند کە آنچه مهم بوده این است که همگی امت پیامبر (ص) هستند. 

وی با تاکید بر اینکه امروزه باید تلاش همه ما نزدیک کردن آیین ها و مذاهب مختلف باشد، گفت: خوشبختانە در اقلیم کردستان عراق قدم هایی برای نزدیک شدن بیشتر بە هم و ترویج حس برادری و بیشترکردن روحیە باهم زیستن برداشته شده است. 

مسوول اتحادیه علما و رییس کمیته فتوا اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه مسرور بارزانی (نخست وزیر اقلیم کردستان عراق) همواره خواهان صلح و آشتی بوده و هست، افزود: در سایە روشنایی و تدابیر حکومت اقلیم کردستان و تاکید مسوولان این دیار بر نزدیکی و زندگی در سایە صلح و آشتی، وزارت اوقاف  و کارهای آئینی حکومت هم نقش برجسته ای در ایجاد اتحاد بین عالمان داشته است. 

ماموستا رشید شریف گفت: همه این اقدامات و تلاش ها باعث شده تمامی ادیان در اقلیم کردستان در چارچوب هدف والای صلح و برادری در کنار هم قرار گیرند و بخوبی زندگی کنند. 

وی اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است امروز جمهوری اسلامی ایران در شهر زیبای سنندج، یادگار قدیم اردلانی ها و دەها بزرگان و عالمان برجسته نخستین کنگرە اسلامی با نام کردستان و با هم زیستن و روح همدلی و برادری را برگزار کرده است. 

ماموستا عرفان رشید شریف مسوول اتحادیه علما و رییس کمیته فتوا اقلیم کردستان عراق به همراه جمعی از علمای بلندپایه اقلیم کردستان روز چهارشنبه جهت شرکت در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" در شهر سنندج مرکز استان کردستان سفر کرده است.

اسلام آئین باهم زیستن و ایجاد اتحاد است

نخستین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha