۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84828562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۸ روستای کردستان با تانکر آبرسانی می‌شود

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبر: 84828562
۵۸ روستای کردستان با تانکر آبرسانی می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته، ۵۸ روستای استان با چالش کم آبی مواجه بوده و آب شرب این روستاها به صورت سیار و با تانکر تامین می‌شود.

محمد فرهاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آب شرب مورد نیاز این روستاها از طریق ۱۰ دستگاه تانکر تامین می شود، اظهار داشت: بیشترین روستاهای دارای مشکل کم آبی مربوط به شرق استان و شهرستان بیجار است.

وی با بیان اینکه شرکت آبفا در طول هفته به صورت مداوم، آب شرب مورد نیاز این روستاها را با تانکر تامین می کند، افزود: این شرکت با اجرای پروژه های کوتاه، میان و بلندمدت تلاش می کند تامین آب روستاهای دارای مشکل را مدیریت کرده و فصل گرم پیش رو با کمترین تنش سپری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه در شرق استان با کاهش منابع آبی مواجه هستیم، در صورت همراهی مردم و مدیریت صحیح مصرف، کمترین تنش آبی را خواهم داشت.

فرهاد ادامه داد: اگرچه شرکت آبفا برنامه ریزی های لازم برای عدم وقوع تنش آبی و همچنین کمترین قطعی و افت فشار را انجام داده اما با این حال توصیه ما به شهروندان مدیریت مصرف و صرفه جویی است.

وی استفاده از کولرهای آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و بکارگیری سردوش های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن آب در هنگام مسواک زدن را از جمله راهکارهای ساده و در عین حال کاربردی مدیریت مصرف آب در میان خانواده ها دانست.

در حال حاضر ۵۴۵ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند که ۴۱۰ هزار مشترک آن شهری و ۱۳۵ هزار مشترک نیز روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha