۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84828917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی گناباد

گناباد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری برای مددجویان تحت پوشش این اداره تخصیص یافت.

علی آراسته روز پنج شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری افزود: از این میزان تاکنون مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به بانکهای عامل ارجاع شده است که با پرداخت نهایی آنها برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی طلاق، خودکشی، کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری را از جمله آسیبهای اجتماعی گزارش شده به اورژانس اجتماعی بهزیستی گناباد ذکر کرد و گفت: 2 میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی به خانواده های آسیب دیده این بخش طی سال گذشته پرداخت شده است

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: از مجموع ۳۱ مورد اقدام به خودکشی و یا تصمیم به خودکشی که طی پارسال به اورژانس اجتماعی بهزیستی گناباد گزارش شده است، سه مورد خودکشی موفق انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته مهمترین دلایل انجام خودکشی در این شهرستان مسایل خانوادگی، اقتصادی و شکستهای عشقی بوده است.

آراسته افزود: از مجموع افزون بر ۲ هزار و ۲۵۲ نفر از از افراد توان یاب که در بخشهای مختلف تحت پوشش اداره بهزیستی گناباد هستند، یک هزار و 252 نفر دارای پرونده توان یاب هستند، یک هزار و ۱۹ نفر خدمات مستمر دریافت کرده و ماهیانه چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات به آنان پرداخت می شود.

وی همچنین از پرداخت یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی برای بازسازی خانه های توان یابان بهزیستی گناباد در یک سال گذشته خبر داد.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: از یک هزار و ۴۵ خانوار تحت پوشش اداره بهزیستی گناباد، ۶۹۴ خانوار مستمری ماهیانه دریافت می کنند و ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمکهای غیر مستمر به زنان سرپرست خانوار این شهرستان در سال گذشته پرداخت شد.

۲۵ تیر ماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی و ۲۵ تا ۳۱ تیرماه با شعار "شروعی دوباره برای بهتر زیستن" به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.

پنج کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان و مردان در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha