۳۱۱ واحد مسکونی امسال برای مددجویان بهزیستی کرمانشاه ساخته‌ می شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طبق برنامه های پیش بینی شده، امسال تا بهمن ماه ۳۱۱ واحد مسکونی برای مددجویان واجد شرایط( دارای فرزند معلول) زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه با هم افزایی دیگر ارگان ها ساخته و تحویل آنها داده می شود.

«صفدر مظفری راد» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسکن یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات مددجویان زیرپوشش بهزیستی است افزود: از این تعداد ۳۱۱ واحد مسکونی در دست ساخت، ۱۶۰ واحد آن در شهرستان هرسین، ۳۵ واحد در شهر کرند، ۳۵ واحد در شهرستان اسلام آباد غرب و بقیه در دیگر شهرستان استان ساخته می شود.

مظفری راد همچنین با اشاره به آیین واگذاری ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان سراسر کشور در هفته بهزیستی؛ گفت از این تعداد  ۴۵ واحد مسکونی آن به مددجویان بهزیستی شهرستان جوانرود واگذار شد.

وی در ادامه اذعان داشت: سال گذشته نیز ۲۳۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی واجد شرایط( خانواره های داری ۲ فرزند معلول به بالا) در سطح استان احداث و تحویل آنان داده شد.

ثبت نام هشت هزار خانواده مددجو استان در نهضت ملی مسکن

معاون  مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه صحبت های خود؛ با اشاره به مشکل حاد ودیعه مسکن در شهر کرمانشاه و معضل بی خانمانی مددجویان زیرپوشش این نهاد، گفت: اغلب مددجویان این نهاد جزو سه دهک پایین جامعه هستند و مسکن یکی از حادترین مشکلات آنها است.

مظفری راد در ادامه طرح نهضت ملی مسکن را یک فرصت بسیار خوب و عالی برای خانه دار کردن مددجویان بهزیستی عنوان کرد و بیان داشت: هشت هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی استان که فاقد مسکن هستند در این طرح مهم  برای خانه دار شدن  ثبت نام کنند.

وی در ادامه گفت: در تلاش و کوشش هستیم سهم آورده اولیه ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان با رایزنی با دیگر نهادهای خیر و مشارکت دهنده مانند بنیاد مستعضفان، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها برای آنها  کاهش دهیم .

این مقام مسئول همچنین با اشاره به فصل جا به جایی مستاجران در فصل تابستان گفت: سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان بلاعوض و هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به مددجویان زیرپوشش پرداخت کرده ایم که امیداوری با گرانی سرسام آور اجاره بها مسکن این اعتبارات نیز افزایش چشم گیر کنند تا کمک به مددجویان شود.

تخصیص ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجوان بهزیستی

معاون مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در بخش اشتغال نیز گفت: امسال از محل اعتبارات تبصره ماده ۱۶، ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان زیرپوشش در نظر گرفته شده  که نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

مظفری راد افزود: تاکنون در سه ماه اول سالجاری از این ۴۱۱ میلیارد تومان، برای ۱۰۱ میلیارد تومان آن پرونده به بانک های عامل معرفی کرده ایم اما در حال حاضر هشت درصد این پول جذب شده است.

وی همچنین بیان داشت: از محل اعتبارات اشتغال تبصره ۱۸ نیز ۳۱ میلیارد تومان که بیشتر به بخش خود اشتغالی تخصیص یافته است که در تلاش هستیم با رایزانی با واحدهای اقتصادی و کارخانه در اشتغال مددجویان این نهاد در کارخانه های خود این اعتبارات جذب شود.

مظفری راد یکی از مهم ترین محورها و راهبردهای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی را  سیستم کارآفرینی و کارفرمایی عنوان کرد گفت: یعنی مزیت راهبرد تشویقی است و تولیدکنندگان و بنگاه های اقتصادی به ازای به کار گماردن هر مددجو،تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند، حق بیمه مددجویان نیز پرداخت نمی کند و در صورت ناکارآمدی مددجو به کارفرما در راستای جبران کار سالیانه هزینه پرداخت می شود .    

هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مشارکت های مردمی جمع آوری شده است

معاون  مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در بخش جذب مشارکت های مردمی نیز گفت: سال گذشته این نهاد توانست هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی ، خدمات از افراد خیر و ارگان ها جذب کنند که ۹۱۲ میلیون تومان آن کمک نقدی، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی و کالا، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خدمات شهری مانند برق، گاز، عوارض شهرداری پزشکی و درمانی بوده است.

از جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۷۶ هزار نفر زیرپوشش سازمان بهزیستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha