بانوان روستایی در شهرستان پردیس دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه می‌بینند

پردیس - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان پردیس اعلام کرد: نخستین دوره آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه بانوان در روستای باغکمش این بخش در قالب برنامه های تابستانه «کمند» و «شوق رویش» در حال برگزاری است.

محمودحیدری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دوره‌های آموزشی ویژه بانوان در قالب طرح کمند(کارآفرینی، مهارت افزایی دختران و بانوان) ویژه ایام تابستان و جهت غنی سازی اوقات فراغت با بهره گیری از ظرفیت مدرسین جهادی خانم در روستاهای بخش مرکزی و با همکاری دهیاری و شوراهای اسلامی در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: بانوان شرکت کننده در این دوره با آموزش های همگانی کمک های اولیه در خونریزی ها، شکستگی ها (آتل بندی)، حمل مصدوم، پناه‌گیری هنگام وقوع زلزله، نحوه کار کردن و استفاده از گوشی پزشکی و دستگاه فشار سنج، خفگی ها، حمله قلبی و گرمازدگی آشنا می شوند.

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس افزود: نهادینه ‌کردن این مهارت حیاتی یک گام موثر در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه محسوب می شود و اگر در هر خانواده روستایی یک نفر این آموزش ها را فرا گیرد در شرایط بحرانی و حادثه می توانند کمک های شایانی به افراد آسیب دیده کنند.

حیدری با بیان اینکه باغکمش یکی از روستاهای کم برخوردار است  وضرورت دارد در حوزه فرهنگی تقویت شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی توانمندسازی بانوان و فراگیری آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع روستایی است.

وی بیان کرد: طرح های تابستانه فرهنگی اجتماعی بخشداری مرکزی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین رنگواره فراغت با رویکرد آگاه سازی و توانمندسازی و افزایش نشاط‌اجتماعی بانوان در حال اجرا است.

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس اضافه کرد: از تلاش های مربی هلال‌احمر و  عضو شورای اسلامی باغکمش، سرپرست دهیاری، شورای اسلامی، امور مساجد و بسیج روستای باغکمش به جهت مساعدت و همکاری در امر برگزاری دوره های آموزشی تشکر و قدردانی می کنم.

به گزارش ایرنا، دوره آموزشی هلال احمر روزهای  پنجشنبه و جمعه در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای باغکمش برگزار می شود علاقمندان می توانند برای حضور در کلاس ها با شماره ۰۹۱۰۷۷۹۱۴۵۷ تماس بگیرند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha