۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبر: 85454508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگاه تبیین فرزندآوری و تعالی خانواده در پردیس برگزار شد

پردیس - ایرنا - بخشدار مرکزی پردیس اعلام کرد: به مناسبت هفته سلامت کارگاه یک فنجان شیرین با هدف تبیین فرزندآوری و تعالی خانواده روز سه شنبه در روستای باغمکش این بخش برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بابک رهنما روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این کارگاه محله محور در هفته سلامت و در روستای باغکمش با حضور بانوان روستایی به همت حوزه اجتماعی فرهنگی بخشداری و دهیاری و شورای اسلامی باغکمش و با همکاری خانه بهداشت وپایگاه بسیج شهید شکاری برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این کارگاه آثار و پیامدهای غفلت از موضوع فرزند آوری را از ۲ بعد جامعه و تربیتی مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول خاطر نشان کرد: تاثیر موضوع فرزندآوری براقتدار ملی، تداوم نسل، تامین نیروی کار کشور و جلوگیری از رکود و همچنین تاثیر گذاری حضور خواهر و برادر در زندگی افراد در مواجهه با موقعیت‌های مختلف با ذکر مصادیق کاربردی در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

رهنما ادامه داد: تاثیر وجود خواهر یا برادر در کاهش حس تکبر، اضطراب و ترس، ارتقای رشد اجتماعی و هیجانی در سنین کودکی و نوجوانی برای حاضران تشریح شد.

بخشدار مرکزی پردیس افزود: برشمردن مزایایی چون تامین حس نیاز به امنیت از طریق ایفای نقش متقابل حمایت گری، کسب تجربه مراقبت از دیگران, کاهش احتمال طلاق به دلیل تقویت درک دوجانبه و آموزش تجربه سازگاری در کودکی، یادگیری مقابله با تنش‌ها، ارتقای حس رضایت از زندگی آثار اجتماعی تعدد فرزندان در بزرگسالی توضیح داده شد.

رهنما با اشاره به استقبال بانوان روستایی از کارگاه های آموزشی اضافه کرد: کارگاه های آموزشی در سایر روستاهای بخش مرکزی به طور مستمر با بهره گیری از کارشناسان مجرب برگزار می شود.

وی از برگزاری کارگاه سلامت بانوان و صبحانه سالم خبر داد و اظهار داشت: برنامه صبحانه سالم به مناسبت هفته ملی سلامت در روستای کرشت با شعار"بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم" و با هدف اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی در خصوص اولویت‌های سلامت زنان با رویکرد حمایت از نقش مادری زنان برگزار شد.

بخشدار گفت: در ادامه نشستی با حضور مسئولان برای برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته سلامت و پیاده روی و کوهپیمایی دانش آموزان دختر و پسر، چاپ تمثال شهدای روستا توسط دهیاری و نصب در محل مدارس و کتابخانه و مرکز بهداشت برگزار شد.

رهنما یادآور شد: برای توزیع کتاب بین بانوان و اجرای کتابخانه سیار و ایستگاه مطالعه توسط امور کتابخانه روستا، اجرای مجدد طرح چتر مشاوره با موضوع فرزندآوری بهنگام و تربیت درست توسط کارشناسان مرکز خانه بهداشت برنامه ریزی شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha