مرداد؛ ماه مقاومت و ایستادگی مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس است

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به سه رویداد مهم عملیات مرصاد بازگشت آزادگان و آزادسازی پاوه دوران دفاع مقدس در مرداد ماه در استان کرمانشاه گفت: مردادماه باید به نام ماه مقاومت، ایستادگی و وفاداری مردم کرمانشاه به نظام و کشور در دوران دفاع مقدس ثبت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمد پورهاشمی» روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه که در سرسرای شهید قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، افزود: ما در چهارم و پنجم مردادماه شاهد مقاومت، ایستادگی مردم کرمانشاه در کنار رزمندگان دفاع مقدس در عملیات مرصاد هستیم که در عملیاتی غرورآفرین پشت منافقین را شکستند.

وی افزود: صدام حسین در عملیات مرصاد، وقتی دید با نیروهای خودش نمی تواند به کشورمان آسیب برساند با تمام امکانات از منافقین حمایت کرد اما با مقاومت و ایستادگی و خود گذشتگی مردم کرمانشاه مواجهه شد و شکست سختی را محتمل شدند و جا دارد همیشه یاد و خاطره این عملیات غرور آفرین را گرامی بداریم.

پورهاشمی در ادامه به عملیات غرور آفرین دیگر مردم استان کرمانشاه به ویژه مردم پاوه در آزادسازی این شهر در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: ۲۶ مردادماه روز ملی و با اهمیت دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی است. در این روز مردم پاوه در کنار رزمندگان اسلام، گروهک‌های ضد انقلاب که هیچ جایگاه و پایگاهی در میان مرم ایران ندارند را از کشورمان بیرون انداختند و حماسه بزرگی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود به انقلاب و نظام را ثابت کردند، تاکید کرد که باید با برگزاری برنامه های در خور شایسته یاد و خاطره آن ایام را گرامی داشت و ارزش های آن را به نسل بعدی انتقال دهیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه سومین رویداد مهم و با اهمیت مرداد ماه در استان را بازگشت آزادگان سرافراز مهین اسلامی مان عنوان کرد که از مرز بین المللی خسروی وارد کشور شدند و گفت:  استقبال باشکوه و بی نظیر مردم کرمانشاه از آزادگان سرافراز در آن روز فراموش نشدنی است.

پورهاشمی در ادامه از همه فرمانداران استان کرمانشاه خواست برنامه های ستاد برگزاری این سه رویداد بزرگ استان و همچنین هفته دفاع مقدس را باشکوه تشکیل دهند و افزود: یکی از مهمترین وظایف فرمانداران برگزاری مراسم های ملی مذهبی به ویژه مناسبت های دفاع مقدس است که باید بسیار باشکوه و پررنگ انجام شود.

وی همچنین از ادارات و شهرداری ها استان خواست در مناسبت های دفاع مقدس باید به تبلیغات محیطی و فضا سازی مناسب مبادرت کنند و ابراز تاسف کرد این موضوع در سطح استان کرمانشاه نسبت به دیگر استان ها کم رنگ تر است و باید در روزهای مناسبتی به ویژه موضوعات دفاع مقدس باید کاری کنند، مردم آن رویداد را حس کنند که امروز چه روز مهمی بوده چه کسانی برای امنیت و سرافرازی کشور مجاهدت کردند.

برنامه های دفاع مقدس باید مردم محور برگزار شود

پورهاشمی در بخش پایانی صحبت های خود تاکید کرد: تمام برنامه های مربوط به دوران دفاع مقدس باید مردم محور و با مشارکت خود مردم برگزار شود، زیرا این برنامه ها مربوط به خود مردم و برای آنها است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برداشت از گنجینه های دوران دفاع مقدس بیان داشت: یکی از اولویت های مهم برگزاری برنامه ویژه دفاع مقدس انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش ها به جوانان است  کرد که در برگزاری این برنامه ها باید مد نظر قرار گیرد.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha