بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری در حالت آماده‌باش قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونایی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و تمامی امکانات به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان خالدی‌فر روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا افزود: تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان برای مقابله و به ویژه پیشگیری از شیوع کرونا به کار گرفته شده است اما برای مهار طغیان کرونا نیاز به همراهی و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن یادآور هستیم.

وی ادامه داد: آنچه در شرایط کنونی از اهمیت بیشتری برخوردار است پیشگیری از شیوع گسترده ویروس است که در همین رابطه بیش از ۳۰۰ مرکز جامع خدمات سلامت و مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال شده و از مردم تقاضا می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند چرا که مرگ و میر در مبتلایانی که بالای ۵۰ سال سن دارند و واکسن نزده‌اند ۲۹ برابر بیشتر از دیگر افراد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ دُز واکسن یادآور در استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس از مجموع جمعیت هدف واکسیناسیون در استان ۹ دهم درصد تاکنون واکسن دُز یادآور دریافت کرده‌اند.

خالدی‌فر با بیان اینکه قدرت سرایت گونه‌های جدید ویروس کرونا تا ۲۹ برابر سایر گونه‌ها است، خاطرنشان کرد: سویه‌های زیرگروه اومیکرون از جمله BA۵  افراد بیشتری را درگیر می‌کند و قدرت سرایت آن بالاتر است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از عادی‌انگاری، افزود: توصیه می‌شود از برگزاری مراسم‌ها و تجمع‌ها در مکان‌های سربسته خودداری شود، ماسک از سوی همه افراد استفاده شود و تهویه مکان‌های سربسته نیز در دستور کار قرار گیرد.

خالدی‌فر در خصوص ایجاد شبهه‌هایی در سطح جامعه مبنی بر تزریق واکسن‌های تاریخ انقضا گذشته، تصریح کرد: تمامی واکسن‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تزریق می‌شود مورد تایید است و واکسن‌های تاریخ گذشته از سیکل تزریق خارج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است واکسن‌ها برای برخی افراد عوارضی داشته باشد اما عوارض واکسن نزدن بسیار بیشتر است از همین رو همچنان توصیه جدی بر تزریق هر چه سریع‌تر واکسن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، مطالبه پزشکان و کادر بهداشت و درمان استان را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امید می‌رود بتوان بخشی از این مطالبات را پرداخت کرد.

رسانه‌ها مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌های ترغیب کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: به گفته مسئولان علوم پزشکی، رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است و این موضوع خطر جدی برای گسترس شیوع ویروس است.

عبدالرضا علیمحمدی افزود: قبل از اینکه محدودیت‌های جدیدی برای فعالیت اصناف و ادارات مصوب شود باید در مهار و کنترل شیوع کرونا اقدام کرد از همین رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت همه مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن‌ها و تجمعات نیز علاوه‌بر اینکه باید از ظرفیت مراسم کاسته شود بلکه در فضای باز برگزار شود و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی با جدیت بیشتری دنبال شود.

به کار گیری ۱۰۰ درصد ظرفیت‌های بخش درمان برای مقابله با کرونا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه کرونا ویروسی غیرقابل پیش‌بینی است، اظهار داشت: باید تمام توان خود را برای مهار این ویروس به کار گرفت که در این میان تمام ظرفیت بخش درمان به کار گرفته شده و بیمارستان‌ها به صورت ۱۰۰ درصد آماده شده است.

محمدرضا خسروی ادامه داد: زمانی که گردش ویروس در سطح جامعه زیاد شود، جهش‌های گوناگونی از ویروس شکل می‌گیرد که جهش‌های اخیر این ویروس بسیار سرایت‌پذیرتر است.

وی با بیان اینکه در خصوص امکانات و تجهیزات در استان با تنگنا مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از حق و حقوق پزشکان و کادر درمان پرداخت نشده در حالیکه این افراد در خط مقدم مقابله با ویروس قرار دارند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین درخواست کرد تا فضای هلال احمر در بیمارستان هاجر برای ایجاد کلینیک سرپایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا و لردگان در وضعیت زرد (خطر متوسط ) قرار دارند.

بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری در حالت آماده‌باش قرار گرفت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha