۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84830695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید جلبک اسپرولینا دارویی - غذایی با فناوری راکتور بسته به همت فناوران ایرانی

تهران- ایرنا- یک شرکت فناور داخلی موفق به راه‌اندازی اولین گلخانه نیمه صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا با فناوری راکتور بسته برای تولید ریز جلبک مورد استفاده در صنایع دارویی و غذایی شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ رستگار مقدم مدیرعامل شرکت فناور جلبک سبز خیام در خصوص این دستاورد توضیح داد: سیستم تولید این محصول کاملا براساس فناوری راکتور بسته است و امکان آلودگی در آن وجود ندارد و خروجی آن فاقد مواد سمی و کاملا خالص است، در نتیجه قابلیت استفاده در صنایع دارویی، غذایی و همچنین آرایشی و بهداشتی را دارد و می‌تواند جایگزین نمونه خارجی وارداتی این محصول باشد.

وی ادامه داد: این محصول در جهان در رتبه های (گریدهای) متفاوتی همچون دارویی، غذایی، آرایشی _ بهداشتی و رتبه حیوانی برای غذای دام و طیور و آبزیان، تولید می‌شود،‌ ما توانستیم محصولی تولید کنیم که در سه رتبه دارویی ، غذایی  و آرایشی و بهداشتی قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه این محصول یک ریز جلبک به نام اسپیرولینا است و به حدی غنی از مواد غذایی است که در دنیا آن را به عنوان غذای آینده و super food می شناسند، گفت: صنایع دارویی، غذایی و آرایشی - بهداشتی بازار هدف این محصول در کشور است.

مقدم به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره کرد و یادآور شد: ما برای راه اندازی اولین گلخانه نیمه صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا دارویی و غذایی و تولید انبوه این محصول از این صندوق تسهیلات دریافت کردیم.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا فرهادی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صندوق سلامت ثامن هم با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد از ریزجلبک‌های مورد استفاده در صنایع دارویی و غذایی کشور وارداتی هستند، اظهارداشت: نمونه‌های اروپایی این محصول با توجه به قیمت بالای آن برای صنایع صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین بیشتر صنایع ایرانی محصول مورد نیاز خود را از چین تامین می‌کنند.

فرهادی ادامه داد: ریز جلبک‌های تولیدی این شرکت در صنایع دارویی و غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و با توجه به قیمت آن می‌تواند جایگزین محصول وارداتی از چین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha