۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84830822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس اتحادیه نانوایان: ۸۵ درصد نانوایی‌های میاندوآب به کارتخوان هوشمند تجهیز شد

ارومیه - ایرنا - رییس اتحادیه نانوایان میاندوآب با اشاره به آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند فروش نان با نصب دستگاه‌های کارتخوان جدید گفت: ۸۵ درصد نانوایی‌های این شهرستان به این کارتخوان‌ها مجهز شده‌اند.

حسن حامد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کارتخوان هوشمند برای تمام نانوایی‌های شهرستان نصب و فعال خواهد شد، افزود: این طرح با هدف شفاف‌سازی روند تهیه نان از منظر نوع آرد، مقدار مصرف و کنترل قیمت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وجود مشکل اساسی در برخی روستاها اظهار کرد: به ویژه در روستاهای دوردست باروق و برخی روستاهای چهاربرج به علت نبود آنتن اپراتور همراه اول، فعالیت کارت خوان‌ها با مشکل مواجه است.

رییس اتحادیه نانوایان میاندوآب با بیان اینکه تعداد این روستاها حدود ۳۰ روستا است، اضافه کرد: رصد آرد و نان و رسیدن آن به دست مصرف کننده واقعی، جلوگیری از ایجاد رقابت و انحراف بین نانوایی‌ها برای افزایش کیفیت نان از مهمترین اهداف طرح تجهیز نانوایی‌ها است.

وی ادامه داد: الزام اجرای طرح، این است که خرید نان در نانوایی‌ها باید با کارت‌های بانکی انجام شود و نانوایی‌ها نمی‌توانند از مشتریان پول نقد دریافت کنند چرا که قرار است هر نانوا به میزان فروش خود از دولت یارانه دریافت کند.  

«حامد» با اشاره به اختلاف قیمت آرد سهمیه‌ای با آرد آزاد گفت: متاسفانه معدود نانواهایی در این شهرستان سهمیه آرد خود را خام فروشی می‌کنند و باید با نظارت کامل از سوی بازرسان جهاد کشاورزی از این روند جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، در طرح تجهیز نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان هوشمند، آرد به صورت آزاد به نانوا تحویل داده می شود و پس از فروش نان به ازای هر تراکنش و بدون محدودیت، یارانه به حساب نانوا واریز خواهد شد که به ازای هر یک میلیون ریال تراکنش، ۱۵۰ هزار ریال یارانه کارمزد به حساب نانوایی پرداخت خواهد شد.

در میاندوآب با احتساب باروق و چهاربرج ۴۲۰ نانوایی‌ یارانه‌ای نوع یک و ۲ فعالیت دارد و ۲۰ نانوایی هم‌به صورت آزادپز فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha