معاون استانداری فارس: مصوبه تعیین حداکثر افزایش اجاره بها لازم الاجرا است

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: مصوبه شورای عالی سران قوا مبنی بر حداکثر افزایش ۲۵ و ۲۰ درصدی اجاره بها در سال ۱۴۰۱ لازم الاجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ربانی‌زاده، روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر اساس این مصوبه، افزایش سقف تمدید اجاره بهای مسکن در تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرهای کشور ۲۰ درصد خواهد بود.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی فارس، افزون بر ۴۰ درصد مردم استان فارس مستاجر هستند و بنابراین مساله اجاره بهای مسکن یک مساله حساس است که باید با هماهنگی تمام مجموعه ها مدیریت شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار داشت: اقدام سران قوا در تعیین افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره ‌بها نیز در جهت حمایت از مستاجران که قشر قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند انجام گرفته و تمام مشاوران املاک سراسر استان باید این مصوبه را رعایت کنند.
ربانی زاده  گفت: هرگونه تخطی از اجرای این مصوبه تخلف محسوب می شود و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.
او اظهار داشت: به منظور اجرای دقیق این مصوبه، بر اساس تصمیم کارگروه اقدام مشترک استان مقرر شد که اقدامات لازم در این جهت از طریق آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه انجام شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به نقش مشاوران املاک غیرمجاز در تخطی از این مصوبه گفت: با توجه به اینکه مدیریت این کار با وجود فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز قدر دشوار می شود، لذا ضرورت دارد که ابتدا نسبت به ساماندهی فعالیت مشاوران املاک اقدام شود که هم اینک این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در انتظار ابلاغ به بانک ها
وی، در خصوص روند پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران نیز گفت: این مصوبه مراحل مختلف خود را طی کرده و هم اینک در ایستگاه پایانی و منتظر ابلاغ به بانک های عامل است.
ربانی زاده افزود: بر این اساس، به شهروندان متقاضی در شیراز تا سقف ۷۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان تا سقف ۴۰ میلیون تومان کمک ودیعه مسکن پرداخت خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha