۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85109940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: خانه های خالی شناسایی و از آنها مالیات اخذ شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: شناسایی خانه های خالی و اخذ مالیات از مالکان آنها با کمک سازمان صمت، اتحادیه املاک و امور مالیاتی و تشکیل کمیته های مالیاتی ضروری است.

محمد هادی ایمانیه،روز شنبه در نشست شورای مسکن استان در شیراز افزود: تحقق این عمل قطعا بخشی از التهاب موجود در بازار اجاره مسکن را آرام خواهد کرد.

وی، با اشاره به آغاز فصل جابجایی یا تمدید قرارداد مستاجران ادامه داد: در شرایطی هستیم که برخی مالکان افزایش بیش از حد و غیر منطقی اجاره بها را در دستور کار خود قرار داده اند.

استاندار فارس، نقش مشاوران املاک در بازار اجاره مسکن را غیر قابل انکار دانست و خواستار نظارت مستمر بر فعالیت مشاوران املاک شد.

ایمانیه اظهار داشت: باید یک آیین نامه جامع در خصوص حق کمیسیون مشاوران املاک مبنی بر انعقاد قرارداد خرید، رهن و اجاره مسکن تدوین شود.

او گفت: چنانچه مالکان قصد افزایش غیرمنطقی اجاره بها را داشته باشند، بنگاه های املاک موظفند که از انعقاد قرارداد خودداری کرده و مراتب را به کمیته ویژه ارجاع دهند.

وی، با اشاره به تجربه موفق سامانه مردم رسی در اصلاح برخی از مسائل حوزه‌های اجتماعی افزود: برای شناسایی منازل مسکونی خالی می‌توان سامانه ای را آماده و به کار گرفت.

استاندار فارس از اتحادیه املاک خواست که ضمن شناسایی مشاوران املاک و بنگاه‌های غیرمجاز، ترتیبی اتخاذ کنند که این بنگاه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه جاری نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند و در غیر این صورت نسبت به تعطیلی آنها اقدام شود.


ایمانیه گفت: یکی از عوامل افزایش اجاره بها، ضریب محاسبه حق بنگاه است و در صورتی که درصد ثابتی به عنوان کمیسیون مشاوران املاک تعیین شود، تا حدودی شاهد جلو دامن زدن به افزایش قیمت ها گرفته خواهد شد.

وی، ابتکار اتحادیه املاک فارس در ایجاد پویش مهربانی رهن و اجاره را اقدامی تحسین برانگیز دانست و افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا شاهد بودیم برخی از مالکان نسبت به بخشش اجاره خود اقدام کردند و این اقدام که از شیراز و فارس آغاز شد مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

او افزود: لازم است که با تعریف بسته های تشویقی، مالکانی که نسبت به مستاجران خود با مهربانی و رافت برخورد می کنند مورد تقدیر قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha