فرماندار: زلزله ۵.۷ ریشتری بندر خمیر آسیبی به قشم وارد نکرده است

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم اعلام کرد: طبق ارزیابی های اولیه انجام شده و گزارش های میدانی دریافتی از سوی دهیاران و بخشداران در سراسر این شهرستان زلزله‌ ۵.۷ (ریشتری) ساعت ۲۰ و ۳۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه شامگاه (شنبه اول مرداد ۱۴۰۱) در بندر خمیر آسیبی به شهرهای و روستاهای قشم وارد نکرده است.

محمد محمدحسینی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به بررسی به عمل آمده زمین لرزه ۵.۷ ریشتری بندر خمیر تاکنون در شهرستان قشم فاقد خسارات و تلفات بوده است.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم از مردم خواست ضمن حفظ آرامش تا ساعات آینده از حضور در فضای سرپوشیده خودداری کنند.

فرماندار شهرستان قشم دقایق اولیه پس از وقوع این زلزله برای انجام ارزیابی های اولیه از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه به غرب شهرستان(منطقه نزدیک به کانون زلزله) عزیمت کرده است.

وی در این بازدید میدانی با حضور در روستای باسعیدو و سایر روستاهای بخش حرا واقع در غرب جزیره قشم با مردم از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا از اعلام شنبه شب مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۰ و ۳۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه شامگاه (شنبه اول مرداد ۱۴۰۱) خلیج فارس - جزیره قشم و حوالی بندر خمیر و کنگ - در استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت طول ۵۵.۳۲ و عرض ۲۶.۷۳ جغرافیایی ثبت شده است.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زلزله ۳۶ کیلومتری بندر خمیر (هرمزگان)، ۴۰ کیلومتری کنگ (هرمزگان) و ۴۷ کیلومتری بندر لنگه (هرمزگان) ثبت شده است.

نزدیکترین مراکز استان به محل وقوع این زلزله ۱۰۸ کیلومتری بندرعباس و ۴۲۲ کیلومتری شیراز گزارش شده است.

اطلاعات جمعیتی تا شعاع ۱۰ کیلومتری محل وقوع این زمین لرزه، سکونت ۴۲۳ خانوار و جمعیت هزار و ۷۲۳ نفری شامل( ۹۷۳ مرد و ۷۵۰ زن) در ۶ روستا گزارش شده که نزدیکترین روستا به محل وقوع این زلزله روستای سایه خوش بخش مهران بندر لنگه است.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha