استاندار: هشت هزار نفر در مازندران مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که هشت هزار نفر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند ، گفت: مجموعه فنی و حرفه‌ای با اجرای طرح‌های مهارت آموزی برای رفع این چالش ها به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در دیدار باجمعی از کارکنان آموزش و فنی و حرفه ای استان در ساری افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی و برخی کاستی ها در سال های گذشته، بیکاری حدود هشت هزار نفر از نیروی کار فعال به مسئولان دولت سیزدهم در مازندران به ارث رسید که برای کاهش این آمار مسئولان به طور حتم برنامه دارند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای اساسی برای رفع چالش بیکاری و توانمندسازی نیروهای انسانی در استان اجرای طرح های مهارت آموزی است و مسئولان امر با جدیت از مهارت آموختگان حمایت خواهند کرد.
استاندار مازندران با بیان این که، متاسفانه مردم در استان چندان اطلاعاتی از ظرفیت مهارت آموزی آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان ندارند، گفت: برای رفع این چالش سند آمایش فنی و حرفه ای استان از سوی مسئولان امر هرچه سریع تر تدوین شود.
حسینی پور با بیان این که آموزش های فنی و حرفه ای در استان در غربت است، ادامه داد: مربیان علاوه بر توجه به کمیت در اجرای طرح های مهارت آموزی به کیفیت اجرای طرح هم توجه ویژه ای داشته باشند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح های مهارت آموزی و افزایش رغبت نوجوانان و جوانان برای حضور در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است و باید ظرفیت خوب این آموزشگاه ها با همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران به معنای واقعی به اقشار مردم معرفی شود.
استاندار مازندران با بیان این که، بخش قابل توجهی از نیروی انسانی فعال اما بیکار در مازندران از دانش آموختگان دانشگاهی هستند، گفت: اگر در سال های گذشته به معنای واقعی از ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای استفاده می‌شد ،اکنون شاهد این میزان از نرخ بیکاری در استان و کشور نبودیم.
حسینی پور اضافه کرد: تمام مسئولان دستگاه های اجرایی و بانکی برای حمایت از آموزشگاه های فنی و حرفه ای پای کار بیایند و کارکنان این اداره کل برای تربیت نیروی انسانی متخصص نباید دغدغه مالی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، استاندار مازندران به اتفاق هیئت همراه ضمن بازدید از مرکز فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن مازندران در ساری از نزدیک شاهد روند طرح های مهارت آموزی ارائه شده مهارت آموزان قرار گرفت و با مراجعان در خصوص میزان رضایتمندی و نحوه برگزاری دوره های مهارتی گفت و گو کرد.
حسینی پور، همچنین در ادامه ضمن بازدید از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از میز خدمت و بخش‌های مختلف اداری  نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha