گشت‌های نظارتی ویژه کرونا در حوزه اصناف خراسان رضوی فعال شد

مشهد- ایرنا- مسوول بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: همزمان با نارنجی شدن وضعیت کرونا در مشهد و قرمز شدن شرایط دو شهر دیگر استان و افزایش مبتلایان و فوتی‌ها، گشتهای نظارتی از اصناف به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجددا به راه افتاده است.

امیر دلداری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این وضعیت استفاده از ماسک توسط صاحبان صنوف و کارکنان آنان و همچنین کسانی که به واحدها مراجعه می کنند، اجباری است و صاحب صنف و کارکنان وی باید دز سوم و چهارم واکسن را تزریق کرده باشند.

وی بیان کرد: در نشستی به همه روسای اتحادیه ها گفته شده است که تزریق دز سوم و چهارم را به صاحبان صنوف و کارکنان آنها به طور جدی توصیه کنند در غیر این صورت با فعالان صنفی که واکسن نزده باشند، برخورد قانونی می شود.

مسوول بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: هنوز بنا بر تعطیلی یا ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای فعالان صنفی در شرایط کرونایی نداریم اما در صورتی که پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند و اوضاع کرونا نامساعد شود، اعمال محدودیت یا ممنوعیت فعالیت برای اصناف دور از انتظار نیست.

دلداری اظهار داشت: گشتهای نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی از صنوف از دیروز آغاز شده است و کسانی که شیوه نامه ها را رعایت نکنند در ابتدا تذکر گرفته و در صورت تکرار جریمه می شوند و در نهایت در صورت تداوم عدم رعایت پروتکل ها، واحد آنها تعطیل خواهد شد.

بیش از ۲۲۰ هزار واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱۳ هزار واحد متعلق به مشهد است. هم اینک مشهد و هفت شهر دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند و ۲ شهر این استان نیز در وضعیت قرمز است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۲۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۶۵۰ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۷۲ هزار و ۳۵۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۸۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۸۸ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۷۹ دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۷۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۴۲ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha