۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84831932
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دیواندره به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) پیوست

سنندج-ایرنا- دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از پیوستن شهرستان دیواندره در استان کردستان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) برای نخستین بار خبر داد و گفت: بعد از این اقدام، کار شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور؛ حسین مقدم کیا روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در دیواندره  کردستان اظهار داشت: با پیوستن  دیواندره ، کار شناسایی و کشف استعدادهای  قرآنی در بین نوجوانان و جوانان دختر و پسر سنین ۱۰ تا ۱۵ سال آغاز می شود.

وی ادامه داد: با پیوستن دیواندره به طرح ملی تلاوت شاهد ارتقاء شاخص های قرآنی دراین خطه از سرزمین ایران اسلامی خواهیم بود.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: دیواندره از جمله شهرهای پیشتاز در استان کردستان برای پیوستن به طرح ملی تلاوت است و این مهم را باید به فال نیک گرفت.

مقدم کیا با اشاره به اینکه ارتقاء شاخص های قرآنی در استان کردستان  سیاست راهبردی طرح ملی تلاوت است، گفت: کردستان ظرفیت های نهفته بسیاری در علوم قرآنی دارد که باید شکوفا شود و طرح ملی تلاوت قران کریم   فرصت خوبی در اختیار نوجوانان و جوانان استان قرار می دهد.  

وی یادآور شد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع)  امسال نیز به ۲صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.
 
مقدم کیا با اشاره به اینکه طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می گیرد، اضافه کرد :پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.
 
 وی هدف از این طرح را کشف و پرورش استعدادهای قرآنی خواند و گفت: در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.
 
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار داشت: اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح ،نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید.
 
 وی ادامه داد : می توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات و ائمه جماعات بهره گرفت.

ساخت نماهنگ «مسافران خورشید» بر اساس شعر «گریز» حمیدرضا برقعه‌ای 

 نماهنگ محرمی «مسافران خورشید» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدجواد آشتیانی و با شعر «گریز» از سید حمیدرضا برقعه‌ای برای پخش در ایام محرم امسال ساخته می‌شود.
 
این نماهنگ از مجموعه کارهای محرمی مرکز موسیقی ماوا سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. 

شعر «گریز» یک چهار پاره روایی تاریخی است که در آن شاعر داستانی شبه‌واقعی درباره کاروان زیارت حرم امام حسین(ع) را با زبانی تغزل‌گونه درآمیخته و بیان کرده است.

این شعر بر اساس عنصر غافلگیری شکل گرفته است و در کتاب «یحیی» (پنجمین مجموعه شعر سید حمیدرضا برقعه‌ای) منتشر شده است.

برقعه‌ای تاکنون دو اثر «خانه پدری» با موضوع امام علی (ع) و «سبز آبی» با موضوع امام زمان (عج) را با مرکز ماوا کار کرده است.

سید حمیدرضا برقعه‌ای آنگونه که خودش می‌گوید پس از بازگشت از کربلا نوحه‌ای می‌سراید که سفرنامه کربلا بوده است و این شروع جریان شاعری‌اش را رقم می‌زند.  او در اشعارش صرفا مداح یا مرثیه‌خوان اهل بیت نیست بلکه با به کارگیری عناصری آشنا، ذهن مخاطب را به واقعه با اتفاقی خاص گره می زند. تنوع در قالب و وزن از عناصر جذاب آثار برقعه‌ای است، استفاده از قالب‌های گوناگونی مانند مسمط، مربع ترکیب، مثنوی، چهارپاره و بحر طویل، هارمونی زیبایی به اشعار او بخشیده است.

آنچه موجب تمایز آثار برقعه‌ای با دیگر شاعران جوان آیینی سرای هم نسل اوست، اقبال عمومی اشعار او نزد مخاطب عام و مقبولیت آثارش نزد متخصصین و منتقدان عرصه شعر است. برقعی بی آنکه از سطح و کیفیت اشعار خود بکاهد، توانسته سلیقه مخاطب شعر آیینی را با سرودن اشعاری عفیف، سلامت و پاکیزه ارتقا داده و جایگاه آن را در نزد منتقدان حفظ کند.

از این شاعر جوان تاکنون سه مجموعه شعر و سه مجموعه گردآوری کتاب به چاپ رسیده است‌که همه با استقبال عموم مواجه شده و به چاپ چندم رسیده است.

برخی از عوامل نماهنگ «مسافران خورشید» عبارتند از فیلمنامه و کارگردانی: علی ملاقلی‌پور، تهیه‌کننده: محمدجواد آشتیانی، مدیر فیلمبرداری: هادی شلالوند، طراح گریم: علی بهرامی‌فر، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: سمانه حسینی، مدیرتولید: مهدی شایقی، برنامه‌ریز: علیرضا افراز، صداگذار: امیر اسماعیلی، طراح لوگو: محمد اسفندیاری، عکاس: رضا علیقلیان.

آهنگساز، گروه نوازندگان، شاعر و گروه بازیگران متعاقبا معرفی می‌شوند.

 حسین مقدم کیا فعال قرآنی و مجری طرح تلاوت ملی امروز در ادامه سفر خود به استان کردستان با علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان دیدار گفت و گو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha