هنرمندان بوکانی در جشنواره ارمنستان خوش درخشیدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: هنرمندان بوکانی در هفتمین جشنواره بین‌الملل فرهنگ و هنر اقوام کشور ارمنستان با کسب عناوین مختلف، خوش درخشیدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره در کشور ارمنستان و شهر «تراسخ گادزو» با حضور هنرمندان بیش از ۱۱ کشور جهان و ۱۶ گروه هنری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان بوکانی «رابر یوسف خانی، امید دباغی و کریم صالحی» در بخش آواز و موسیقی حضور داشتند.

احمدی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره هنرمندان بوکانی توانستند دیپلم افتخار جشنواره، مقام نخست و جایزه ویژە هیات داوران برای حفاظت از اصالت فرهنگ و لباس را از آن خود کنند.

وی افزود: هنرمندان بوکانی علاوه بر آن مقام دوم تیمی و مقام اول بخش موسیقی این دوره از جشنواره را کسب کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان یادآور شد: در این جشنواره از رابر یوسف خانی به عنوان بهترین صدا و پدیده جشنواره جایزه بزرگ جشنواره فرهنگ و اقوام کشور ارمنستان را از آن خود کرد.

هنرمندان بوکانی در جشنواره ارمنستان خوش درخشیدند

رابر یوسف خانی نیز در خصوص جشنواره هفتم کشور ارمنستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره با حضور اقوام از ۱۱ کشور جهان حضور داشتند و جشنواره در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

وی گفت: هنرمندان اقوام مختلف که در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند دارای توانایی خاص وبا قدرت تمام حاضر بودند.

«امید زارعی» هنرمند توانای بانه‌ای، عضو انجمن آئینی - سنتی هه لپه رکی استان کردستان و مسوول گروه هنری هه لپه رکی بانه بعنوان داور هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر ملل در کشور ارمنستان انتخاب شده بود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر ملل و اقوام کشور ارمنستان هفته گذشته در این کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha