ارایه گزارش زودتر از موعد تفریغ بودجه، اقدام تحولی دیوان محاسبات است

گرگان - ایرنا - مدیرکل دیوان محاسبات گلستان گفت: ارایه گزارش تفریغ بودجه ۶ ماه زودتر از مهلت قانونی تعیین‌شده، اقدام تحولی این دستگاه در راستای اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور است.

غلامحسین زراعی روز دوشنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و ارایه آن به مجلس شورای اسلامی و ذینفعان ۶ ماه زودتر از موعد قانونی مقرر، ضمن آگاهی‌رسانی به نمایندگان از نحوه اجرای احکام، تکالیف و مجوزات صادره و اعلام وصول منابع و چگونگی مصرف اعتبارات توسط دولت به همراه نظرات کارشناسی دیوان محاسبات، نقشه و چراغ راه اتخاذ تصمیم‌های موثر و آگاهانه بر اساس اطلاعات و دریافت بازخوردها است که در نهایت منجر به اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور می‌شود.

مدیرکل دیوان محاسبات گلستان خاطرنشان کرد: تهیه گزارش تفریغ بودجه سالجاری (۱۴۰۱) در مدت دو ماه و همچنین تهیه و ارایه گزارش ارزیابی عملکرد قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عملکرد موثر دیگر این نهاد است.

وی تاکید کرد: در کنار این کار ارزشمند، فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای اتصال تمامی دستگاه‌های اجرایی به سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات (سنا) برای ارایه برخط عملکرد احکام قوانین و مقررات مالی و محاسباتی می‌تواند برنامه‌ریزی برای تدوین چشم انداز توسعه‌ای پنج ساله آینده را متحول کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha