۵۰۰ جانباز خوزستانی تعیین درصد شدند

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 84833121
۵۰۰ جانباز خوزستانی تعیین درصد شدند

اهواز - ایرنا - معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: امسال تاکنون در ۲ مرحله ، ۵۰۰ جانباز خوزستانی توسط کمیسیون پزشکی اعزامی از تهران تعیین درصد شدند.

هیبت‌اله مدیری روز دوشنبه در نشست خبری در سرسرای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در اهواز افزود:مرحله سوم تعیین درصد جانبازان استان اواخر مرداد جاری با حضور اعضای کمیسیون پزشکی در اهواز انجام می‌شود.

وی گفت:کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به صورت منظم و مستمر وضعیت درصد جانبازان را رصد می‌کند تا امکان ارایه خدمات بیشتر به آنان فراهم شود.

پوشش بیمه تکمیلی برای جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا

مدیری گفت:هم اکنون ۳۹هزار و ۲۲۵ نفز از جامعه هدف که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند زیرپوشش بیمه پایه قرار گرفته‌اند و ۱۰۵ هزار و ۹۴۸ نفر نیز زیرپوشش بیمه تکمیلی هستند.

معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به تامین تجهیزات پزشکی برای جانبازان و خانواده های شهدا بیان کرد:بخشی از تجهیزات پزشکی گرانقیمت نظیر دستگاه های اکسیژن ساز به صورت موقت و تا زمانی که به آن نیاز باشد در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد ولی دیگر تجهیزات پزشکی همچون ویلچر یا عصا به صورت دایمی تامین می‌شود.

وی گفت: بخش دیگری از تجهیزات و لوازم پزشکی و درمانی مورد نیاز جامعه هدف از طریق بیمه تکمیلی تامین می‌شود.

  

پایش جانبازان شیمیایی خوزستان

مدیر درمان و بهداشت بنیاد شهید وامور ایثارگران خوزستان از اجرای مرحله نسخت پایش جانبازان شیمیایی استان با هدف شناسایی جانبازان شیمیایی حاد و متوسط و ارایه خدمت مناسب تر به آنان خبر داد.

وی گفت:در این طرح ۲۲۰جانباز شیمیایی حاد(شدید) و متوسط در سطح شهرهای خوزستان شناسایی شده‌اند.

به گفته مدیری هم اکنون سه هزار و ۳۰۰ جانباز شیمیایی با درجه و درصد مختلف در خوزستان پرونده دارند که تلاش می‌شود با ارایه خدمات مناسب تر از بروز عوارض بعدی پیشگیری شود.

وی گفت: هم اکنون ۳۴ هزار و ۸۰۰ جانباز خوزستانی داریم که از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر آنان زیر ۲۵درصد هستند.

ضرورت افزایش سرانه بیمه تکمیلی

مدیری بر افزایش سرانه بیمه تکمیلی جامعه هدف با توجه به گرانی خدمات پزشکی و دارو تاکید کرد.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه باید منابع مالی شرکت بیمه دی که طرف قرارداد با بنیاد شهید است را به صورت منظم پرداخت کند تا خدمات به موقع به جامعه هدف ارایه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha