وزارت ارشاد در برگزاری برنامه‌های هنری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشارکت می‌کند

تهران-ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت جشنواره یاریگران زندگی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: با همراهی هنرمندان در همه کشور آمادگی لازم برای آموزش رایگان هنر و برنامه‌های هنری ویژه را در این راستا داریم تا در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد گام‌های موثری برداریم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری در آیین اختتامیه و اهدای جوایز دومین دوره جشنواره یاریگران زندگی، بخش فرهنگ و هنر با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و مواد مخدر که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، با تقدیر از برگزاری این جشنواره اظهارداشت: این رویداد بسیار مهم و حایز اهمیت است و شایستگی نگاه ویژه برای برگزاری به صورت سالانه و مداوم در همه نقاط کشورمان را دارد.

وی گفت: ما با کمک و همراهی اساتید و هنرمندان در اقصی نقاط کشورمان آمادگی لازم در آموزش رایگان هنر و برنامه‌های هنری ویژه را در این راستا داریم تا در پیشگیری و  مبارزه با اعتیاد گام‌های موثری برداریم.

سالاری افزود: امیدوارم در سال‌های آتی این جشنواره به صورت مستمر با حضور گسترده همه هنرمندان و در همه عرصه‌های بخش فرهنگ و هنر برگزار شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هنر باید در عرصه‌های کاربردی و اجتماعی ورود جدی‌تری داشته باشد و حوزه آسیب‌های اجتماعی عرصه‌ای است که همه انسان‌ها به ویژه هنرمندان تمایل دارند در آن اثرگذار باشند و بی‌شک با برنامه‌ریزی و سازماندهی دقیق می‌توان زمینه حضور  بیش از پیش هنرمندان را در این عرصه فراهم کرد و مجموعه وزارت ارشاد و معاونت هنری آمادگی کامل خودرا در این زمینه اعلام کرده و دست همکاری و همیاری خود را به سوی سایر نهادها از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گشاید.

ارسال ۱۰۷ اثر به دومین جشنواره «یاریگران زندگی»

مدیرکل دفتر آموزش و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: آسیب‌های اجتماعی در جوامع کنونی به اصلی‌ترین چالش در مسیر توسعه و پیشرفت تبدیل شده است و متولیان و برنامه‌ریزان برای مقابله با آن راهکارهای متعددی را تدوین کردند و این جشنواره سعی دارد تا با زبان هنر به معرفی معضل آسیب‌های اجتماعی،  اعتیاد و مواد مخدر بپردازد و امسال در دومین دوره این جشنواره شاهد ارسال آثار ارزشمندی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری هستیم.

محمدحسین اسماعیلی گفت: در مجموع حدود ۴۰۰ اثر در رشته‌های نقاشی، عکس، پوستر، شعر، نمایشنامه‌نویسی از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۱۰۷ اثر به بخش اصلی و نمایشگاهی جشنواره راه یافتند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهایی به منظور پیشگیری از معضلات اجتماعی با زبان هنر افزود: امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی با زبان  هنر و نگاه هنرمندان خوب کشورمان، بتواند گام‌های موثری در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه در راستای ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی باشد.  

هنر بهترین ابزار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور احتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت توجه ویژه و جدی به مقوله معضلات و آسیب‌های اجتماعی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رسالتی بر عهده ماست که در همه حوزه‌ها به فراخور تغییر و تحولات اجتماعی به ویژه زبان و ابزار هنری باید به آن پرداخت .

عاطفه خادمی بیان کرد: اعتیاد تهدیدی برای قشر جوان ما است و زبان هنر و ظرفیت‌های آن با نماد و نشانه‌های هنری می‌تواند پیام خود را به مخاطب منتقل کند و هنر بهترین ظرفیت و ابزار رسیدن به رویکردهای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و امیدوارم بتوانیم در مسیر درست گام برداریم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با تشکر از برگزاری دومین جشنواره یاریگران زندگی اظهارداشت: نگاه این جشنواره و هنرمندانی که توجه و دغدغه آنان، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است بسیار ارزشمند و ستودنی است.

علیرضا کاظمی تاکید کرد: خداوند هنرمندی است که پیامش توسط معجزه قرآن به بهترین بنده‌اش محمد(ص) با قالب صنایع ادبی و هنری آوایی جاودان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمند و معجزه هنر ظرفیت‌های فراوانی برای شناساندن این معضلات در جامعه دارد و امیدوارم با درک مشترک و هم‌افزایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تولید آثار هنری و انتشار آن در جامعه و تهیه نقشه راه بتوانیم به نتایج مثبت برسیم.

راه‌اندازی سامانه «فهم»

حسین ابطحی مدیر تولید و نشر موسسه فهم گفت: با کمک و مساعدت ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همه دست‌اندرکاران در وزارت ارشاد و معاونت امور هنری، سامانه‌ای به نام فهم به نشانی fahmstudio.ir شامل بخش‌های گفت و گومحور و در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری و مدیریت رابطه والدین و فرزندان و آسیب‌های اجتماعی و .... در قالب طنز، انمیشن، موشن گرافیک، پادکست و ویدئوهای آموزشی با کمک اساتید فن و نخبگان راه‌اندازی شده است.

در پایان مراسم از هنرمندان برگزیده تجلیل و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد و سپس مدعوین از نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران بازدید کردند.

وزارت ارشاد در برگزاری برنامه‌های هنری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشارکت می‌کند

آیین اختتامیه و اهدای جوایز دومین دوره جشنواره یاریگران زندگی، بخش فرهنگ و هنر با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و مواد مخدر دوشنبه (سوم مرداد) در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. محمد جمالو معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعی دیگر از مسئولان نیز در این آیین حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha