۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84835155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع‌آوری معتادان متجاهر گلستانی تا شهریور با قوت پیگیری شود 

گرگان _ ایرنا_ استاندار گلستان گفت: تا شهریور ماه جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر و کارتن‎خواب در این استان به صورت ویژه پیگیری و رسیدگی شود، چنانچه دستگاه‌های مسوول کم‎کاری کنند، برخود جدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در نشست جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اظهارداشت: در زمان حاضر به صورت‌ متمرکز ساماندهی معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ در دستور کار دستگاه‌ها و نهادهای  اجرایی قرار گرفته و به یقین هیچگونه سهل‌انگاری پذیرفته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع هزار و ۲۰۰ نفر معتاد چهره‌های شهر را در نظام اسلامی نامناسب کرده که قابل پذیرش نیست. 

زنگانه بیان کرد: به یقین با ساماندهی و درمان معتادان متجاهر امنیت روانی در جامعه برقرار خواهد شد و شاهد کاهش چشمگیر سرقت‌ها خواهیم بود.

استاندار گلستان گفت: مسوولان و خیران، محلات آسیب گلستان از جمله "نومل"، "قلعه خندان" گرگان و باقی محلات آسیب‌پذیر شهرستان‌ها را از نزدیک پیگیری کنند.

تکلیف معتادان متجاهر تا شهریور مشخص شود

وی افزود: تا شهریور معتادان متجاهر باید تکلیفشان مشخص شود بگیرید و آزاد کنید دیگر نداریم و باید ظرفیت‌های ساماندهی را ایجاد کنید.

زنگانه اظهار داشت: عالمانه در راستای کرامت انسان‌ها عمل کرد بی‌شک معتادان متجاهر زباله نیستند و انسان هستند و شاید قربانی کم‌کاری‌های ما هستند که امروز لای سوراخ و غارهای آثار باستانی زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: مساله آسیب‌های اجتماعی را باید ویژه همانند خانواده خود نگاه کرد، به یقین چنانچه فرزند خودتان معتاد شود بی‌تفاوت رد نخواهید شد.

استاندار گلستان گفت: چنانچه اگر درست عمل می‌شد چرا معتاد متجاهر در استان بوده و میزان بهبودی زیر ۳ درصد است.

زنگانه افزود: بستری، اقامتی، درمانی و مراکز جامع باید تلفیقی، تجمیعی و در کنار هم عمل کنند.

وی اظهارداشت: اسکن عنبیه چشم برای ایجاد بانک اطلاعاتی معتادان و شناسایی آنها تاثیرگذار است ولی متاسفانه این سامانه را استان ندارد و باید این مهم پیگیری شود.

زنگانه بیان کرد: معتادان متجاهر ماده ۱۶ باید بر محور هم‌افزایی عالمانه، یکپارچه و تجمیعی جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر توسکستان به ۴۰۰ نفر باید افزایش پیدا کند

استاندار گلستان گفت: در شرق و غرب استان باید طرفیت‌های پذیرش خود را افزایش دهند و همچنین ظرفیت توسکستان به ۴۰۰ نفر باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت در گلستان باید ایجاد شود تا بعد شهریور معتاد متجاهر کف خیابان نباشد و به یقین با دستگاه‌ها کم‌کار برخورد می‌شود زیرا هرکسی به وظیفه‌اش عمل کند کار درست می‌شود.

زنگانه اظهارداشت: گلستان پایلوت جامع کشوری برای آسیب‌هاست و باید به شکل جدی به حوزه اعتیاد بپردازد.

وی بیان کرد: اعتیاد ۲ و تیم میلیون معتاد مساله بسیار تلخی است که پیامدهای افزایش سرقت، جنایت و امثال اینها را در پی دارد.

استاندار گلستان گفت: خیرین، شهرداری‌ها و دستگاه‌ها با یکدیگر  همکاری و پشتیبانی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha