۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 84835236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموعه ورزشی سوارکاری در تکاب افتتاح شد

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84835236
مجموعه ورزشی سوارکاری در تکاب افتتاح شد

مهاباد - ایرنا - مجموعه ورزشی و تفریحی و باشگاه سوارکاری ۲ هزار مترمربعی در تکاب با ۴۶ میلیارد ریال هزینه با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان و ورزشکاران این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار تکاب روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجموعه ورزشی «آتلار» این شهرستان گفت: وضعیت تکاب در بخش امکانات ورزشی و تفریحی ضعیف و نامناسب است از این رو راه اندازی مجموعه‌های ورزشی توسط بخش‌های خصوصی و دولتی موجب افزایش نشاط اجتماعی در این شهرستان می‌شود.

اسماعیل حیدری آزاد با بیان اینکه جذب و فعالیت جوانان و نوجوانان در مجموعه‌های ورزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: با رونق فعالیت‌های ورزشی و توسعه نشاط اجتماعی و حضور جوانان و خانواده‌ها در عرصه گرایش جوانان به سمت آسیب‌های مانند اعتیاد کمتر می‌شود و افتتاح مجموعه سوارکاری در تکاب نیز در همین راستا است.

وی اظهار کرد: پرداختن به ورزش اسب سواری، شنا و تیراندازی مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و با توجه به قدمت اسب سواری در تکاب امیدواریم اداره ورزش و جوانان و هیات سوارکاری برای رونق و توسعه بیشتر این ورزش در شهرستان تلاش کنند.

مجموعه ورزشی سوارکاری در تکاب افتتاح شد

رییس اداره ورزش و جوانان تکاب نیز در این مراسم گفت: این مجموعه اسب سواری در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۱۳ اسطبل و دارای فضاهای تفریحی به مجموع مساحت ۸۰۰ مترمربع و ۲ مانژ به مساحت یک هزار مترمربع و ۵۰۰ متربع در روستای فیض آباد در هشت کیلومتری تکاب احداث شده است.

رضا کاکایی افزود: این باشگاه سوارکاری به همت بخشداری مرکزی، اداره ورزش و جوانان، هیات سوارکاری و جمعی از علاقمندان این رشته با ۴۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از ۱۱ راس اسب از نژادهای مختلف راه اندازی گردید.

وی با بیان اینکه این باشگاه سوارکاری قابلیت برگزاری مسابقات پرش اسب و ارتقا به ۳۰ اسطبل را دارد، ادامه داد: با افتتاح این باشگاه اسب سواری جمعی ار جوانان علاقمند به این رشته ورزشی ضمن سپری کردن اوقات فراغت خود در این مجموعه، برای شرکت در مسابقات ملی و منطقه ای نیز آماده می‌شوند.

تکاب در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۱۳۷ راس اسب از نژادهای دره شور، عرب، مصری، کُرد و بومی وجود دارد که ۲۶ راس از آنها شناسنامه دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha