تجهیزات آموزشی فنی و حرفه‌ای مهاباد نیاز به بروز رسانی دارد

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: تجهیزات و امکانات حرفه های مختلف آموزشی در فنی و حرفه ای این شهرستان نیاز به ارتقا و بروز رسانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای مهاباد افزود: امکانات و ابزارهای آموزشی در کارگاه های فنی و حرفه ای اغلب از رده خارج و متقضیان علی رغم آموزش در بازار کار دچار مشکل خواهند شد.

وی ادامه داد: بودجه مناسب برای بروز رسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی این مرکز در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان طی چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: ابزارهای صنعت های مختلف روز به روز در حال تغییر و بروز شدن هستند و نیاز است امکانات متناسب با تغییر ابزار آلات بازار در اختیار متقاضیان کسب مهارت قرار گیرد و این مهم نیز نیازمند تامین اعتبارت ویژه است.

قادری با بیان اینکه مهارت آموزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایفا می کند، اظهار کرد: بسیار از مهارت آموزان از کلاس های فنی و حرفه ای موفق به ایجاد شغل و منبع درآمد برای خود و همچنین زمینه اشتغال چند نفر دیگر را فراهم کرده که شایسته قدردانی است.

وی تاکید کرد: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام‌های موثرتری بردارند.

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌‍ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha