بانوان مخاطبان اصلی شبکه قرآن هستند

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبر: 84835441
بانوان مخاطبان اصلی شبکه قرآن هستند

تهران- ایرنا- مدیر شبکه قرآن، بانوان را مخاطب اصلی این شبکه دانست و گفت: ما در تلاشیم مطابق مخاطبان شبکه، برنامه‌های خانوادگی را توسعه دهیم و تحولاتی را در این زمینه ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا از جامعه ایمانی مشعر محمدحسین کشکولی در چهارمین همایش بانوان فعال در عرصه هیات در مجتمع یاوران مهدی (عج) گفت: مبانی اسلامی، سبک زندگی، توصیه‌های تغذیه‌ای، بخش‌های مادرانه، خانواده خوشبخت، تربیت فرزند و مهارت‌آموزی به کودکان از بخش‌های جدید و تکمیلی شبکه قرآن است که برای ارتقای تولید محتوا ایجاد شده‌ و ما در مسائل بانوان حرف های زیادی داریم اما این مسائل دارای پیچیدگی های بسیاری است که باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: دین داری مردم، شاخصه‌هایی دارد که این شاخصه‌ها به صورت مختلفی دیده می شود اما در مجموع جامعه دینداری داریم. مدیران همه شبکه‌های تلویزیون از افراد هیاتی‌، و حزب اللهی‌ و انقلابی‌ هستند و این افراد در هر شرایطی دغدغه‌ جامعه دینی را دارند.

دبیر شورای معارف سیما اضافه کرد: امروز درصد بالایی از جامعه، دیندار هستند و حضور مردم در بسیاری از مراسم و آئین‌های دینی و مذهبی، این موضوع را اثبات می کند؛ حتی اگر اقشاری که در این مناسک و مجالس حضور دارند، دارای ظاهری متفاوت باشند.

وی ادامه داد: استقبال مردم از برنامه های مذهبی در بسیاری از مناطق، دینی و معتقد بودن جامعه را ثابت می کند، حتی جوان هایی که عده‌ای تصور می‌کنند، عامل دشمن هستند، نیز انسان‌های معتقدی هستند که شاید راه را به اشتباه رفته‌اند و گاه همان انسان‌های متدینی هستند که نقص‌هایی هم دارند. 

کشکولی با بیان این که نباید فضای دینداری جامعه را فقط از روی ظاهر جامعه قضاوت کرد، افزود: گاهی عده ای تصور می کنند امام زمان (عج) فقط برای افراد متدین است در صورتی که در فضای جامعه، عشق به اهل بیت و ولی عصر (عج) را می‌توان در بسیاری از رویدادها متوجه شد.

وی افزود: عده‌ای در دوره ای تصور می‌کنند دینداری در جامعه کمرنگ شده در حالی که حضور گسترده جوانان از هر طیفی در مراسمی نظیر مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی نشان داد که این گونه نیست و تمایل قلبی به مفهوم شهادت و دین و ایثار وجود دارد. حضور مردم در رویدادهای مذهبی، ریشه تمایلات دینی را نشان می‌دهد و ما نباید فقط به ظاهر افراد توجه داشته باشیم؛ هر چند ظاهر مهم است ولی همه دین، ظاهر نیست.

بانوان، رکن اصلی هیات های خانواده محور هستند

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: ما مخاطب هیات را خانواده می بینیم و رکن خانواده، مادر است. پس رکن اصلی هیات نیز بانوان به شمار می روند. برگزاری همایش بانوان در آستانه ماه محرم اهمیت زیادی دارد و ما بر این باوریم که رکن اصلی خیمه‌ها و هیات های خانواده محور، بانوان هستند و اگر این باور هنوز محقق نشده باید آن را محقق کنیم، هر چند شاید در فضای عمومی هیات ها این امر احساس نشود اما برای این باور تلاش کرده‌ایم و تاثیر آن را در طول سال های گذشته دیده ایم.

وی افزود: ما باید بتوانیم فضای حضور بانوان در هیات‌ها را به بهترین شکل احیا کنیم، این جایگاه وزین و ارزشمند که در اختیار خادمان هیئات بانوان است را باید قدر بدانیم و از آن صیانت کنیم. امروز هیات‌ها دارای نقشی اساسی و راهبردی در هویت بخشی به نسل جوان و نوجوان به خصوص دختران ما هستند. ما باید به عنوان خادمان هیئات بتوانیم این عزت نفس و هویت را به دختران هیاتی خود منتقل کنیم اگر دختران هیاتی ما عزت نفس و هویت پیدا کردند در تندباد حوادث نمی‌هراسند و نمی‌لغزند.

آبفروش خاطرنشان کرد: دختران ما بدانند چادری را که بر سر دارند، شان و مقام و ارزش آنهاست. نگاه ما به چادر، یک نگاه هویتی و کرامت‌مندانه و در عالی‌ترین سطوح انسانی است. اگر آنها هویت‌ خویش را بشناسند، دیگر تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نمی‌گیرند. چادر، سنگری بزرگ، پوشش گفتمانی و سلاح مبارزه است. نسل امروز ما بداند از چه رسالتی برخوردار است و از چه سنگری نگهبانی می کند. چادر، فقط یک حجاب سنتی برجای مانده از گذشته نیست، بلکه سلاح است. اگر سلاح را از سرباز بگیرند، پیروزی‌های بیشماری برای دشمنان رقم می‌خورد.

وی افزود: هیات ها و حسینیه ها باید پناهگاهی امن برای جوانان و نوجوانان باشد و بتواند در جذب این عزیزان تلاش کنند، بانوان در پشت صحنه نقش بسیار مهمی در هیات ها دارند، همان طور که در طول دفاع مقدس چنین نقش مهمی را در پشت صحنه و پشتیبانی از سنگرها برعهده داشتند.

دبیر جامعه مشعر با اشاره به ظرفیت هیات های مذهبی گفت: متاسفانه در تولید محتوا دارای ضعف هستیم و در جذب مخاطبان نیز از ضعف رسانه ای رنج می‌بریم و از این طریق دشمن به تدریج وارد می‌شود و عده ای به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه در این بازی قرار گرفتند. برای کنار رفتن چادر، توطئه های بسیاری شکل گرفت. دشمن برای فروپاشی خانواده برنامه ریزی می‌کند و برای سبک زندگی‌ طرح می‌دهد. حتی به ظاهر به زیست مومنانه متوسل می‌شود اما در واقعیت می‌خواهد نفوذ کند و برای فروپاشی خانواده و کنار زدن حجاب برنامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha