۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84835702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه امید بازنشستگان کشوری سنندج افتتاح شد

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبر: 84835702
خانه امید بازنشستگان کشوری سنندج افتتاح شد

سنندج- ایرنا- خانه امید بازنشستگان کشوری سنندج با حضور استاندار کردستان و جمعی از بازنشستگان و خانواده‌های آنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کردستان عصر چهارشنبه در آیین افتتاح خانه امید بازنشستگان کشوری سنندج و گرامیداشت روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان نمونه استان کردستان اظهار داشت: احداث خانه امید بازنشستگان کاری بسیار خوب است و باید با تمام توان برای خدمت به این قشر فرهیخته تلاش کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، همایون جنتی رییس مجمع کانونهای بازنشستگی استان را به عنوان مشاور خود در امور بازنشستگان انتخاب کرد و افزود: جامعه بازنشستگان معدنی از تجربه، علم و دانش هستند و باید از این ظرفیت ارزشمند در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

خانه امید بازنشستگان کشوری سنندج افتتاح شد

وی بر لزوم تقویت فرهنگ استفاده از تجربیات بازنشستگان بین مدیران در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در سفر رییس‌جمهور مصوب شد که صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، ۱۰ مجموعه سرمایه‌گذاری در ۱۰ شهرستان استان انجام دهند که در رشد اقتصادی منطقه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مصوب شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱
نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه کم‌کاری‌هایی در زمینه تامین معیشت و اقتصاد بازنشستگان شده است، افزود: بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله مطالبات مهم جامعه بازنشستگی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب شد.

محسن فتحی یکی دیگر از مطالبات بازنشستگان را بحث حق مناطق جنگی عنوان کرد و ادامه داد: قبلا چند شهر از این حق خارج شده بودند که در جلسه‌ای با وزارت دفاع و پس از پیگیری، اکنون تمام شهرهای کردستان جزو مناطق جنگی محسوب می‌شوند.

خانه امید بازنشستگان کشوری سنندج افتتاح شد

وی افزود: وزارت دفاع با سازمان برنامه و بودجه در این رابطه مکاتباتی انجام داده است و در لایحه بودجه امسال هم مقرر شد که احکام بازنشستگان و شاغلان اصلاح و تغییر یابد و حق مشمولان این مصوبه پرداخت شود.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به بحث مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا طی سال‌های اخیر و کاهش درآمد مراکز درمانی، این دانشگاه پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بدهکار شده بود که اکنون به ۸۰۰ میلیارد ریال کاهش یافته است و مطالبات بازنشستگان نیز حتما پرداخت خواهد شد.

کردستان بیش از ۲۷ هزار نفر بازنشسته دارد

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری کردستان نیز اظهار داشت: عملیات احداث اولین خانه امید بازنشستگان کشوری در استان از دی ماه سال ۱۳۹۸ شروع شد و در ۸۰۰ مترمربع مساحت به بهره‌برداری رسید.

محمد احمدی با بیان اینکه این خانه در یک طبقه و شامل اتاق پزشک، سالن جلسات، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، کلاس‌های آموزشی و کافی شاپ احداث شده است، اضافه کرد: برای ساخت این مجموعه بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خدمات در این خانه به صورت رایگان به بازنشستگان ارائه می‌شود، یادآور شد: بیش از ۲۷ هزار و ۴۵۱ بازنشسته کشوری در استان کردستان وجود دارند که ۱۲ هزار و ۶۹۴ نفر آنان مربوط به شهر سنندج است.

در این آیین از ۶ تن از بازنشستگان نمونه استان کردستان تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha