۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84835850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هواشناسی زنجان هشدار نارنجی صادر کرد

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۵
کد خبر: 84835850
هواشناسی زنجان هشدار نارنجی صادر کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از بعدازظهر پنجشنبه تا آخر وقت یکشنبه ۹ مرداد ماه در حالت هشدار نارنجی قرار می گیرد.

محمدرضا رحمن‌نیا شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیست و دومین هشدار نارنجی سالجاری در خصوص اقدام ضروری جهت مقابله با احتمال خسارت گسترده و زیاد افزود: در مدت بیان شده رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید به صورت موقت محتمل است.

وی تاکید کرد: از ۶ تا ۹ مرداد ماه جاری، این پدیده های جوی بیشتر به صورت محلی در نواحی شرقی استان بویژه در ارتفاعات پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: مناطق اثر این شرایط جوی در روز جمعه در شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ایجرود زنجان و ارتفاعات استان خواهد بود.

به گفته رحمن نیا، فعالیت رگبار باران و همرفتی، رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید نیز در روزهای شنبه و یکشنبه هشتم و ۹ مرداد ماه در نیمه جنوبی، شرقی و ارتفاعات استان فعالیت این پدیده های جوی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: منطقه اثر این مخاطرات جوی در شهرستان های زنجان، ماهنشان، طارم، ابهر، خدابنده، خرم دره، سلطانیه و ایجرود پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه های فصلی ومسیل ها، اختلال در تردد، اصابت صاعقه، احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی در اثر وزش باد شدید لحظه ای وجود دارد.

رحمن نیا متذکر شد: لازم است عموم مردم هشدارهای داده شده از سوی این اداره کل را به منظور جلوگیری از تهدیدات و آسیب های احتمالی رعایت کنند.

وی به عموم مردم توصیه کرد طی این مدت از اتراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه های خشک و مسیل ها خودداری و از حضور در ارتفاعات به واسطه رعد و برق پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان متذکر شد: هموطنان از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان خشکیده و کهنسال بپرهیزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha