اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در فارس را پیگیری می‌کنیم

شیراز-ایرنا-دستیار استاندار فارس در امور معلولان گفت: مهمترین هدف ما تعامل با مدیران استان برای شتاب بخشی به روند اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و اجرای دقیق‌تر و جامع‌تر این قانون است.

سعید فانی که اخیرا با حکمی از سوی استاندار فارس به مسئولیت دستیاری در امور معلولان منصوب شده است، روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مهمترین رویکرد ما در رابطه با معلولان بحث اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است. قانونی که مصوب مجلس شورای اسلامی است.
دستیار استاندار فارس در امور معلولان ادامه داد: درصدد هستیم از طریق تعامل با مدیران استان بتوانیم مفاد این قانون را اجرا کنیم. هرچند به اعتقاد ما این قانون دچار کم و کاستی‌هایی است.
فانی تأکید کرد: در حال حاضر مهمترین وظیفه ما در این زمینه اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و تعامل با مدیران در رابطه با اجرای بند بندِ این قانون است. در واقع در نظر داریم مشاوره لازم را ارائه کنیم تا در نهایت، مدیران استان فارس موظف به اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر این قانون شوند.
رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی معلولان استان فارس با بیان اینکه معلولین  شناسایی  شده توسط اداره کل بهزیستی فارس جمعیتی حدود ۱۴۰ هزار نفری دارند، گفت: بدون شک معلولان استان فارس با مسائل و مشکلات متعددی رو به رو هستند و لازم بود این مشکلات در بالاترین مرجع تصمیم‌گیری استان به صورت خاص پیگیری شود.
فانی ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم موارد مرتبط با معلولان را از طریق افراد فعال در سایر تشکل‌ها جمع‌آوری کنیم و مشکلات هر گروه از معلولین را اعم از نابینایان،ناشنوایان، افراد جسمی حرکتی، معلولین ضایعات نخاعی، بیماران ام اس، افراد کم‌توان ذهنی و معلولین که دچار نارسایی‌های روانی هستند به صورت جداگانه جمع‌بندی کنیم.
دستیار استاندار فارس در امور معلولان گفت: استاندار فارس و مدیرکل بهزیستی استان در جلسه آغاز به کار اینجانب به عنوان دستیار استاندار در امور معلولان تأکید داشتند با توجه به اینکه این موارد مرتبط به قشر محروم و ضعیف جامعه است باید به صورت خاص دنبال شود. امیدوارم بتوانیم واسطه‌ای بین معلولان و استانداری فارس برای پیگیری مشکلات این قشر باشیم.

اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در فارس را پیگیری می‌کنیم

به گزارش ایرنا؛ چهارشنبه ۵مردادماه سعید فانی طی حکمی از طرف محمدهادی ایمانیه به عنوان دستیار استاندار فارس در امور مرتبط با معلولان منصوب شد. تصویر، علیرضا حق نگهدار مدیرکل حوزه دفتر استاندار فارس را در حال اعطای این حکم به فانی نشان می‌دهد. مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در سمت راست تصویر دیده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha