۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84836226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر کرج: استحکام بناها در اولویت تصمیمات قرار گرفته است

کرج - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بخشی از ساخت و سازها به خاطر نداشتن ایمنی امروز به دغدغه مدیریت شهری کرج تبدیل شده است، گفت : تلاش ها بر تشکیل کمیته های مختلف برای استحکام بخشی و ساماندهی این بناها در کرج معطوف شده است.

جواد چپردار  روز پنجشنبه در حاشیه همایش کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : امروز از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز به خاطر دغدغه  استحکام ساختمان ها قدردانی می کنیم و درصدد هستیم تا با همکاری این سازمان و سایر تشکل های اجرایی راهکارهای اساسی برای استحکام بخشی به ساخت و سازها اتخاذ شود.

وی بیان داشت : در زمان حاضر  مدیریت شهری کرج دارای متخصصان خبره و با تجربه در بخش های مختلف از جمله ساختمان است که این مهم مورد توجه شورای ششم قرار گرفته و از این ظرفیت ها در مجموعه مدیریت شهری برای ساماندهی ساخت وسازها استفاده خواهد شد.

چپردار گفت : حوداث اخیر کشور در زمینه بناهای غیر مقاوم  سبب شد تا این مقوله در نگاه نخست مدیریت شهری کرج قرار گیرد ؛ امروز موضوع  استحکام بناها در سه وجه  بررسی می شود؛ اول اینکه ساختمان هایی هستند که در دوره های گذشته ساخته شده اند و رعایت استاندارد ها و قوانین در ساخت آنها انجام نشده است که می بایست در این حوزه اطلاعات و آمار لازم تهیه شود.

وی اظهار داشت :  قسمت دیگر ساختمان های  در حال احداث هستند و  مجوز ساختمانی از مدیریت شهری گرفته اند که می بایست دقت کرد  و با  همراهی سازمان  نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز استاندارد ها و مقررات را اعمال کنیم ؛ دیگر اینکه در آینده اگر قرار است در مدیریت شهری در حوزه ساختمان فعالیت صورت گیرد باید این مقررات رعایت شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: امروز  برای کاهش دغدغه ها در این بخش ما در شورای شهر کرج آماده هستیم  تا   همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز و سازندگان کمیته های مشترکی شکل بگیرد تا حوزه مدیریت شهری و حوزه نظارت در شوراها و سازمان نظارت بر ساختمان و سازندگان در کنار هم باشیم و پیشنهاداتی که در این حوزه است دریافت کنیم ؛  آنجا که نیاز است در حوزه نظارتی و در حوزه تعیین قانون در شوراها و مدیریت شهری اقدام کنیم .

وی با اشاره به  موضوع انتخاب شهردار کرج گفت :  شهردار منتخب شورا  از جنس مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان است و در تلاش هستیم هر چه سریع تر در خصوص ساخت وسازها و ایمنی بناها اقدامات لازم صورت گیرد.

چپردار بیان داشت: در کمیسسیون های عمران و شهرسازی   شهر کرج نشست هایی متعددی برای ساماندهی ساخت و سازها برگزار شد ؛ آنچه که به صلاح این شهر است بو ر اساس واقعیت ها و مقررات موجود تصمیم گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ساختمان براساس نقشه های موجود مورد بررسی و واکاوی تخصصی قرار می گیرند تا بتوان استحکام بخشی از دغدغه ها در این بخش کاسته شود.

کلانشهر کرج حدود یک هزار هکتار بافت قدیمی و غیر مقاوم  دارد. 

استان البرز بر روی حدود ۴۰۰ کیلومتر گسل زلزله واقع شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha