معاون وزیر تعاون: ۴۰ مساله فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کشور شناسایی شده است

قزوین – ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین مسایل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کشور با بهره گیری از نظرات خبرگانی در قالب ۴۰ مساله شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد چکشیان روز پنجشنبه در گردهمایی با فعالان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استان قزوین، افزود: ابتدا بیش از ۱۰۰ مساله از مسایل و مطالبات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از استانها طی ۲۰ روز احصا و شناسایی شد و نهایتا به ۴۰ مورد کاهش یافت تا مسیر حرکت ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون تعریف شود.

وی گفت:در این راستا پرسشنامه هایی برای حدود ۱۰۰ نفر از موثرین افراد کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی در هر استان ارسال شده تا در خصوص این مسایل، نظر خود را اعلام کنند و با استفاده از نظر خبرگان بتوانیم برای اولویت سنجی و دسته بندی این مسایل اقدام کنیم.  

چکشیان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی چند رویکرد اساسی داریم، افزود: اولین رویکرد، پشتوانه فکری و نظری و نگاه راهبردی به این حوزه است و باید مسایل را احصا کنیم و برای آنها راهبرد و هدف داشته باشیم.

این مسوول گفت: در این راستا برنامه سه ساله راهبردی حوزه فرهنگی و اجتماعی را مبتنی بر مسایل احصا شده تهیه می کنیم تا بدانیم قرار است به کجا برسیم.

وی تصریح کرد: دومین رویکرد، مشارکت حداکثری ارکان وزارت و سازمان های تابعه و شرکای اجتماعی است و باید تمام ارکان در مساله یابی، راهکاریابی، برنامه ریزی و نظارت با ما همکاری کنند.

چکشیان خاطر نشان ساخت: سومین رویکرد، مردمی سازی یا فعالسازی مجموعه های مردمی و تشکل های کارگری و موسسات و سازمان های مردمی برای کمک به حل ماموریت های فرهنگی و اجتماعی وزارتخانه است.

وی گفت: معتقدیم امکان ندارد مسایل متعدد و متکثر جامعه بدون نقش آفرینی گروه های مردم حل شود و باید زمینه نقش آفرینی آنها را در مسایل مختلف این وزارتخانه فراهم کنیم.

معاون وزیر تعاون افزود: این سه ضلع، رویکرد حاکم در طراحی راهبردی حوزه فرهنگی و اجتماعی است که تلاش می کنیم با تکمیل داده ها، برنامه سه ساله را تدوین کنیم.

مدیریت مجموعه های ورزشی تفریحی کارگران باید متحول شود

وی در ادامه ضرورت تحول در مدیریت مجموعه های ورزشی تفریحی را یک ابرمساله دانست و افزود: اصلا از وضع موجود در این حوزه راضی نیستیم چون برخی قراردادهای واگذاری اماکن ورزشی کارگری به قیمت بسیار پایینی بسته شده است.

چکشیان اضافه کرد: ۳۰۰ مکان ورزشی کارگری در استانها داریم که باید با شناخت دقیق و الگوی مدیریتی صحیح برای مدیریت آنها اقدام کنیم.

وی افزود: متاسفانه به جای نظارت، آنها را رهاسازی کرده ایم و قراردادهای بسته شده بیشتر به کام پیمانکاران مجموعه است و کارگران از آنها به خوبی بهره مند نمی شوند.

این مسوول گفت: مجموعه های ورزشی کارگری باید خودکفا باشند و در عین حال خدمت به کارگران را نیز در اولویت خود قرار دهند و به محل درآمد و حیات خلوت مدیران کل تبدیل نشوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از چند واحد تولیدی و چند مجموعه ورزشی استان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha