دستور رئیس ستاد مدیریت بحران برای برآورد خسارت سیل بخش رودهن

دماوند -ایرنا - معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران گفت: برآورد خسارت سیل بخش رودهن و ارزیابی فنی رودخانه این محور در دستور کار قرار گیرد.

محمدحسن نامی، عصر امروز پنجشنبه با همراهی هیاتی از استانداری تهران و مسوولان محلی با حضور در رودهن از روستاهای سیل‌زده وسکاره، جورد و آردینه بازدید و دستورات لازم را برای خدمات‌رسانی بهتر به سیل زدگان صادر کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی دو روز گذشته باران بسیار شدید در برخی از نکات کشور شاهد بودیم که خطرناک ترین آن سیل امامزاده داوود بود که براثر آن تعدادی از هموطنان جان باختند.

وی با اشاره به بازدید از روستاهای سیل زده رودهن ، گفت: این سیل خساراتی به مردم وارد کرده به ویژه در روستای وسکاره که سیلا ۱۴خودرو را با خود برده و موجب فوت یک نفر شده است .

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور بیان داشت: در ابتدا باید برآورد خسارت صورت گرفته و خسارات سیل زدگان پرداخت شود و دوم اینکه برای آینده به ویژه برای رودخانه ای که در مسیر قرار دارد، ساحل سازی صورت گیرد.

نامی تصریح کرد: باید دهانه های رودخانه و پل ها را وسیع تر کنیم تا ورودی سیلاب هنگام وقوع سیل بیشتر شود و یا اشیا و تنه درختان موجب بسته شدن پل نشود.

وی گفت: ان شاء الله با کمک نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، استاندار تهران و فرماندار شهرستان بازدید فنی بیشتر خواهیم گذاشت و با دقت بیشتر برآورد خسارت خواهد شد و هم ارزیابی فنی به عمل خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha