۷ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 84836917
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: خبرنگاران سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: بیان عملکرد کارگزاران نظام و جهاد تبیین نیازمند همکاری اصحاب رسانه است از این رو خبرنگاران سربازان خط مقدم این جبهه به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان‌های شاهرود و میامی که در تالار پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: هر روز را باید روز خبرنگار دانست چرا که اصحاب رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند و نقاط قوت را برجسته می‌کنند و به اطلاع مردم می‌رسانند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری نه یک واژه بلکه یک راه و منش است، تصریح کرد: زبان خبرنگار باید گویای واقعیت‌ها و بیانش روشنی بخش و هدایتگر باشد.

استاندار سمنان معیار و اساس کار خبرنگاری را امیدبخشی عنوان کرد و افزود: خبر باید به موقع به اطلاع مردم برسد اما در کنار سرعت، دقت نیز باید مورد نظر قرار گیرد.

هاشمی همچنین از خبرنگاران خواست برای افزایش وحدت، همدلی و صمیمیت به مسوولان استان کمک کنند.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم توسعه متوازن را در همه زمینه‌ها از غربی‌ترین تا شرقی‌ترین نقطه استان داشته باشیم، جز در سایه وحدت، انسجام و صمیمیت این امر محقق نمی‌شود.

استاندار سمنان در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران در خصوص شکایت مسوولان از آنان، یادآور شد: شکایت از خبرنگار معنا ندارد و هیچ کس نیز با نقد مخالف نیست.

هفت هزار خانوار استان از اعتبارات سفر رئیس جمهور وام قرض الحسنه دریافت کردند

هاشمی در بخش دیگر سخنان خود به تسهیلات جذب شده در سفر رئیس جمهور به استان اشاره و تصریح کرد: از محل اعتبارات این سفر بیش از ۱۲ هزار خانوار استان هرکدام حدود ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه دریافت می‌کنند که تاکنون به هفت هزار خانوار این تسهیلات پرداخت شد و باقی در حال انجام است.

وی درباره احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد نیز اظهار داشت: برای این کار ابتکاری مبنی بر تشکیل ستاد احیای واحدهای راکد انجام شد که این ایده را معاون اقتصادی وزیر کشور نیز به همه استانداری‌ها ابلاغ کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: به این ترتیب از مجموع ۱۴۸ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل استان سمنان، ۴۵ واحد دوباره به چرخه تولید برگشت و بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر هم به کار خود بازگشتند.

هاشمی همچنین با تأکید بر کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان بیان کرد: در طی ۹ سال گذشته، سه ماهه نخست امسال به نسبت سال‌های قبل پایین‌ترین نرخ بیکاری را با رقم ۶.۱ درصد به ثبت رسانده است.

وی تأکید کرد: در این راستا نگاهی ویژه به شرق استان سمنان وجود دارد و امید است معضل بیکاری به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم این منطقه برطرف شود.

در این آیین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه شاهرود در ۲ ماه گذشته میزبان چهار جشنواره استانی و یک جشنواره کشوری در بخش‌های شعر، گویندگی، نمایشنامه نویسی و عکاسی بود، ابراز داشت: برگزاری این جشنواره‌ها نشان از آن دارد که شاهرود از ظرفیت‌های بالای هنری و فرهنگی برخوردار است.

فرشید فلاح با بیان اینکه ظرفیت خوب فرهنگی این شهرستان موجب برگزاری سه کنسرت بزرگ موسیقی چهره‌های شاخصی در ۲ماه گذشته در شاهرود شد، افزود: جشنواره تئاتر استانی و نکوداشت ابن یمین فرومدی به عنوان گنجینه چهره فرهنگی و استانی سمنان در شاهرود برگزار خواهد شد که امیدواریم چون همیشه اصحاب رسانه همگام با مسوولان کمک کرده تا این برنامه‌ها با اطلاع رسانی دقیق اجرایی شود.

در این آیین که با حضور مسئولان استان و شهرستانی برگزار شد، تعدادی پیشکسوتان عرصه خبر از جمله مسئول پیشین دفتر ایرنا شاهرود، «محسن شاکری» مورد تجلیل قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha