تلاش‌ها برای تخلیه گل‌ولای ۱.۵ متری در امامزاده بارده چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

شهرکرد- ایرنا -مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سیلاب عصر پنجشنبه در محدوده امامزاده روستای بارده، ارتفاع گل‌ولای وارد شده به محوطه این امامزاده را به بیش از ۱.۵ متر رسانده است، گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ نیروی جهادی در همراهی با نیروهای دستگاه‌های اجرایی در حال تخلیه آب و گل‌ولای هستند.

حجت‌الاسلام حسن امیری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به دلیل قرار گرفتن امامزاده سید محمد روستای بارده در مسیر سیلاب، بیشترین خسارت وارده در اثر سیل، متوجه این بنای تاریخی مذهبی شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع آب در شبستان‌های امامزاده به بیش از ۲.۵ متر می‌رسد و حجم بالایی از گل‌ولای وارد صحن و محوطه امامزاده شده است، تصریح کرد: زائرسراها و واحدهای تجاری اطراف امامزاده نیز دچار آسیب شده است اما سازه اصلی بنای امامزاده با وجود خسارت شدید به پنجره‌ها و درهای ورودی و خروجی، پابرجاست و ویرانی در پیکره ساختمان شکل نگرفته است.

امیری یادآور شد: هم‌اکنون نیروهای حفاظت محیط‌زیست به عنوان اداره معین در همراهی با اوقاف و امور خیریه و همچنین تعدادی از نیروهای مردمی در حال تخلیه آب و گل‌ولای موجود در امامزاده هستند و تلاش می‌شود با سرعت بخشی به فرآیند تخلیه آب و گل‌ولای از آسیب بیشتر به بخش تاریخی بنای امامزاده جلوگیری شود.

وی به تمهیدات اندیشیده شده برای انحراف مسیر آب در رودخانه واقع‌ شده در حاشیه امامزاده در صورت افزایش بارندگی‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها اشاره کرد و گفت: با همکاری یکی از شهرداری‌های استان یک دستگاه ماشین‌آلات سبک برای ورود به داخل صحن امامزاده و جا به جایی گل‌ولای به این مکان اعزام شده است اما نیاز به این‌گونه تجهیزات برای تسریع در امور امدادی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: متاسفانه خسارت‌های وارده به امامزاده بالاست و تاسیسات امامزاده، فرش‌ها و وسایل جانبی در زیر گل‌ولای مدفون شده است.

امیری همچنین درباره وضعیت دیگر بناهای مذهبی روستای بارده پس از وقوع سیل پنجشنبه گفت: آب‌گرفتگی در مساجد و تکایا روی داده است اما لازم است بررسی‌ها و برآورد خسارت‌ها در فرصت مناسب انجام و به طور قطعی اعلام شود.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شده است و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق استان شد.

همچنین بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مونسون باعث آب‌گرفتگی برخی از معابر و کوچه‌های مرکز چهارمحال و بختیاری و چندین شهر و روستای دیگر نیز شد.

روستای بارده در ۵۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha