تکمیل طرحهای ورزشی در خراسان رضوی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

گناباد-ایرنا- مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی این استان مورد نیاز است که این موضوع مشارکت خیران و مردم را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی اکبر هاشمی جواهری روز شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس ادارات ورزش و جوانان گناباد افزود: تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی با توجه به مبالغ زیاد مورد نیاز از توان دولت خارج است که در این زمینه مشارکت خیران و مردم راهگشا است.

وی یکی از اقدامات مهم اداره کل ورزش و جوانان برای جلب مشارکت مردم در تکمیل طرحهای نیمه تمام را مشارکت در قالب ماده ۲۷ ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا طرحهای فوق با مشارکت و سرمایه مردم تکمیل و در ازای آن برای مدتی به آنان واگذار می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بهره گیری از ظرفیت خیران ورزش را از اقدامات مهم برای تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی در این استان دانست و گفت: مسوولان باید با فعالیتهای جهادی برای رفع مشکلات حوزه ورزش و جوانان تلاش کنند.

هاشمی جواهری گفت: در کنار لزوم ترویج فرهنگ سازی و معنویت در ورزش باید برای کاهش تنگناهای جوانان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد و این اداره کل در راستای وظایف خود در کنار مسائل ورزشی به کاهش مشکلات جوانان و جلب هم افزایی بین بخشی برای ارایه خدمات به این بخش تلاش می کند.

فرماندار گناباد هم در این جلسه با اشاره به ظرفیتها و پیشینه مثبت این شهرستان در بخشهای مختلف شامل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: اخلاق و منش توام با دیانت در حوزه ورزشی باید بیشتر بدرخشد و گناباد با عنایت به پتانسیلهای خود در عرصه‌های انفرادی و تیمی ورزشی در سطوح استانی و ملی سرآمد باشد.

رضا نصیری رویکرد وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزشهای قهرمانی را یادآور شد و افزود: گناباد با توجه به پتانسیلها در بخشهای مختلف ورزشی باید در این بخش سرآمد باشد و و در رشته های گوناگون ورزشی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تصریح کرد: همان گونه که این شهرستان در بخشهای اقتصادی و اشتغال و صنعت و معدن قابلیتهای زیادی دارد و پیشتاز است باید در حوزه ورزشی هم نسبت به سایر نقاط افتخارات زیادی کسب کند و این با همدلی و هم‌افزایی و تلاش جهادگونه همه مسوولان و دست‌اندرکاران ذیربط میسر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پیش از این گفته بود: از ۳۴۵ طرح بجا مانده و نیمه تمام ورزشی این استان ۱۵۱ طرح طی یکسال گذشته، به اتمام رسیده و بقیه همچنان در صف اخذ اعتبارات کشوری و استانی قرار دارند.

هاشمی جواهری افزود: پروژه های ورزشی اعتبارات زیادی را می طلبد، لذا برای ۱۹۴ پروژه نیمه تمام دیگر در استان باید فرمانداران از محل اعتبارات استانی و شهرستانی کمک کنند و اعتباراتی بدین منظور تخصیص یابد.

در پایان این آیین "علی اصغر اکبری" به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان گناباد معرفی و از خدمات "محمد علی امینی" طی چهار سال گذشته در این سمت قدردانی شد. علی اصغر اکبری پیش از این ریاست اداره ورزش و جوانان بجستان را بر عهده داشت.

همچنین با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی مصیب رضایی به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان بجستان معرفی شد و از خدمات علی اصغر اکبری تقدیر به عمل آمد.

 از مجموع افزون بر هفت هزار ورزشکار گناباد حدود سه هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند و به صورت حرفه ای در قالب ۲۸ هیات ورزشی فعال هستند.

تعداد هیاتهای ورزشی شهرستان گناباد در چهار سال گذشته از ۲۱ به ۲۸ هیات افزایش یافته است.

افزون بر یک هزار نفر ورزشکار سازمان یافته هم در رشته های مختلف ورزشی در شهرستان بجستان سازماندهی شده و فعال هستند.

هم‌اکنون هفت فضای ورزشی شهری با ۱۹ هزار و ۵۶۰ متر مربع و ۶ مکان ورزش روستایی با وسعت ۲۰ هزار و ۱۹۵ مترمربع در بجستان فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان در مجموع با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب  و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha