۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۳۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84841383
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سیل به خراسان شمالی خسارت وارد کرد

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۳۶
کد خبر: 84841383
سیل به خراسان شمالی خسارت وارد کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل عصر امروز دوشنبه به بخش های مختلف راه، کشاورزی و منازل روستاییان استان در برخی مناطق خسارت وارد کرد.

جواد نظری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش شدید باران و وقوع سیل در شهرستان های شیروان، بجنورد و اسفراین گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اسفراین، وقوع سیل در روستای درپرچین سبب تخریب راه مواصلاتی به طول سه کیلومتر شد و اکنون این مسیر نیازمند خاکبرداری به وسیله لودر و انجام عملیات تسطیح در طول مسیر است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در این روستا ورود رسوب های سنگی به داخل معابر و کوچه های روستا و خسارت محدود به چند واحد مسکونی شد.

وی افزود: در روستای اردوغان اسفراین هم آب گرفتگی چند واحد مسکونی و خسارات به تعدادی از باغ ها و مزارع صیفی جات و تخریب بخش هایی از راه خاکی مواصلاتی به روستا و تخریب جویبار باغات گزارش شده است.

وی گفت: در روستای حسن آباد اسفراین هم تخریب پرخطر بخشی از معبر درون روستا که باعث نشست در حاشیه دیوار ساحلی شد که با توجه به نشست و عمق گودال به وجود آمده نیازمند عملیات پر کردن حفره و پیشگیری از قطع گاز است که در صورت عدم اقدام به موقع باعث حادثه خواهد شد.

نظری افزود: در این روستا خسارت به تعدادی از باغ ها و تعداد بسیاری از اراضی صیفی جات و تخریب جوی آب باغ گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در منطقه گیفان و قتلیش هم بارندگی و جاری شدن سیلاب گزارش شده است.

بخشدار قوشخانه در شهرستان شیروان هم گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل سبب خسارت به ایلراهها در این شهرستان شد.

عباسعلی فریدونی اظهار داشت: بارش باران شدید و سیل عصر امروز از روستاهای زیدر، سرداب، سرانی رباط سنجد گزارش شد که خوشبختانه خسارت نداشت.

وی افزود: جاده ها در محورهای روستایی دچار سیل زدگی شد که البته تردد در تمام مسیرهای روستایی برقرار است و در حال پیگیری هستیم تا نسبت به پاکسازی سطح جاده ها اقدام شود.

بخشدار قوشخانه تصریح کرد: برخی منازل روستای زیدر دچار آبگرفتگی شد که البته مشکل خیلی حاد نیست.

به گزارش ایرنا با هشدار هواشناسی خراسان شمالی، دستگاه های خدمات رسان استان برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی به حالت آماده باش درآمده اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha