بیش از ۷۰۰ هیأت مذهبی در شهرستان پاکدشت اقامه عزای حسینی می‌کنند

پاکدشت- ایرنا- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت گفت: بیش از ۷۰۰ هیأت مذهبی در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان پاکدشت حضور دارند و همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، به اقامه مراسم عزاداری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام محمد فرجی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل برخورداری از جمعیتی متنوع از سراسر کشور، همه ساله شاهد برپایی آئین‌های سنتی عزاداری سید و سالار شهیدان همزمان با آغاز محرم است و این مراسم توسط ۷۰۰ هیأت اقامه می‌شود که از این تعداد، ۴۸۵ هیات در اداره تبلیغات اسلامی دارای پرونده می‌باشند و مابقی در حال تکمیل مدارک برای ثبت در سامانه طوبی هستند.

وی گفت: از مجموع ۴۸۵ هیأت عزاداری دارای پرونده، ۲۶۵ پرونه به صورت الکترونیک در سامانه مدارک خود را ثبت کرده‌اند.

فرجی با اشاره به سکونت برادران و خواهران افغانستانی فعال در حوزه‌های مختلف پاکدشت اظهار داشت: در حال جاضر ۷۰ هیأت مذهبی متعلق به اتباع زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت مشغول به فعالیت‌های مذهبی بوده و در کنار برادران و خواهران ایرانی، همزمان با ماه محرم با رعایت کلیه دستورالعمل‌های ابلاغی، مراسم عزاداری را برپا می‌کنند.

وی تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت به منظور کمک به تأمین مایحتاج عمومی و تأمین اقلام مورد مورد نیاز نذورات، به ۲۰۰ هیأت هر کدام مبلغ ۳۰ میلیون ریال کمک هزینه اهدا کرده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان اوقاف  شهرستان پاکدشت، اقلامی نظیر گوشت قرمز، مرغ، برنج و شکر تنظیم بازار در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

فرجی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان اداره تبلیغات اسلامی از فعالیت هیأت‌های مذهبی گفت: کارشناسان مذهبی و بازرسان بهداشتی به طور مستمر بر نحوه فعالیت هیأت‌ها از نظر رعایت دستور العمل‌ های مذهبی و بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا نظارت مستمر داشته و نکات مورد نیاز را به مسنولان هیأت‌ها گوشزد می‌کنند.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha