سکونت شهروندان در حاشیه کلان شهر شیراز آسیب های اجتماعی بدنبال دارد

شیراز-ایرنا-رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بخش زیادی از شهروندان شیرازی به دلیل مشکلات اقتصادی در حاشیه شهر و روستاهای اطراف ساکن شده‌اند که این روند برای هر شهری به دلیل احتمال شکل گیری آسیب‌های اجتماعی مساله‌ای بسیار خطرناک است.

سیده مریم حسینی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه باید تفکر مدیریت شهری به سمت محرومیت زدایی سوق داده شود،افزود: توجه به حرم‌های مطهر و حرم شاهچراغ(ع) امری ضروری است اما در کنار آن بازآفرینی بافت قدیم شیراز و توجه به کوچه پس کوچه‌های پشت حرم مطهر که فقر در این محلات موج می زند نیز امری ضروری است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: محرومیت زدایی مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست بلکه تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شیراز نمی‌تواند برای حریم شهر شیراز اعتبار و بودجه تخصیص دهد زیرا این اقدام قانونی نیست همچنین اگر پیشنهاد الحاق ١٣ روستای اطراف شیراز به این کلانشهر تصویب می‌شد این شهر بزرگ ٢٠ سال از پیشرفت در مقایسه با سایر کلانشهرها عقب می‌افتاد.

حسینی با بیان اینکه معضل حوزه محرومیت زدایی طی سال‌های گذشته تفکر مدیریت شهری در این زمینه بوده است،گفت: طی سالیان گذشته اگر آیین نامه بازآفرینی شهری اجرایی شده بود بخش مهمی از محرومیت‌ها در سطح شیراز رفع می‌شد.

وی اظهار داشت: کمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر شیراز در طول فعالیت خود چندین مصوبه بسیار مهم داشته که ایجاد کمیسیون ویژه ماده ١٠٠ در حریم شهرها، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و راه‌اندازی دبیرخانه محرومیت زدایی از این جمله است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به اظهارات ریاست شورای شهر در نشست خبری اخیر در خصوص عدم اجرای مصوبات این کمیسیون گفت: اظهارات ریاست شورا در این باره اشتباه بوده است.

وی در ادامه گفت: کمیسیون محرومیت زدایی دغدغه مردم و فقر و انواع و اقسام مشکلات شهروندان را دارد و از آنجایی که شهردار فعلی شیراز قبلا تجربه حضور در شورا را داشته در مسیر فعالیت های این کمسیون و اجرای مصوبات همراهی خوبی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: دبیرخانه و قرارگاه محرومیت زدایی در سطح شیراز ایجاد شده تا فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این راستا متمرکز و از موازی کاری‌ها جلوگیری شود و بودجه‌های محرومیت زدایی دستگاه‌ها ساماندهی و در مسیری مشخص صرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha