استاندار خراسان رضوی به مشکلات شهروندان به صورت چهره به چهره پاسخ گفت

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی روز شنبه در ادامه برنامه های ملاقات های مردمی خود و در قالب برنامه "سامد" با تعدادی از شهروندان به صورت چهره به چهره دیدار و مشکلات آنان را پاسخگویی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری در این دیدار ضمن گفتگو با تعدادی از شهروندان، مشکلات و خواسته های هر یک را با حضور مسوولان بخش ها و ادارات مربوطه بررسی و برای رفع آنها، دستورات لازم را صادر کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: درخواست رسیدگی به مشکلات شهروندان از جمله مهمترین موضوعات قابل رسیدگی در جلسه های دیدارهای مردمی چهره به چهره است که در این راستا کمک های معیشتی، کمک های درمانی، اشتغال و مسکن مورد پیگیری قرار می گیرد.

سید علی اصغر مسعودی با اشاره به اینکه استاندار خراسان رضوی به طور متوسط هر ۲ هفته یک بار در جلسه ملاقات مردمی و چهره به چهره با مردم، حاضر می شود، ادامه داد: از آبان‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون ( از زمان مسوولیت استاندار خراسان رضوی) تعداد ۱۵ جلسه برگزار شده است که از ۱۹۶ تصمیم اتخاذ شده تاکنون ۱۵۶ مورد آن اجرایی شده است.

دیدار مردمی و ارتباط چهره به چهره با مردم با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

استاندار خراسان رضوی به مشکلات شهروندان به صورت چهره به چهره پاسخ گفت

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد، بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha